728 x 90

نایب‌رئیس انجمن داروسازان: هیچگاه با چنین وضعیتی از نظر کمبود دارو مواجه نبودیم

گرانی دارو - عکس از آرشیو
گرانی دارو - عکس از آرشیو

علی فاطمی نایب‌رئیس انجمن داروسازان روز دوشنبه ۱۸بهمن در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از کمبود بیش از ۱۰۰قلم دارو در کشور داد و شرایط موجود کمبود دارو در کشور را بی‌سابقه خواند.
فاطمی در این گفتگو با اعتراف به وضعیت اسفبار دارو در ایران گفت: «در واقع بیش از ۱۰۰قلم دارو از جمله داروهای رایج در ایران کمیاب است. اکنون حتی داروهای رایجی چون سوسپانسیون یا شربت‌های آنتی‌بیوتیک، آمپول ب کمپلکس، آمپول استامینوفن، سرم‌ها و حتی قطره بینی کلرور سدیم، به سختی در داروخانه‌ها پیدا می‌شود».
وی در ادامه اضافه کرد: «ما هیچگاه با چنین وضعیتی مواجه نبوده‌ایم که حتی اقلام دارویی ایرانی نیز با کمبود مواجه باشند و اکنون حتی دارویی مانند کلیدینیوم سی که یک داروی معمولی مربوط به معده است، فلوکستین و بسیاری از دیگر داروها در داروخانه‌ها کمیاب و نایاب شده‌اند».


این سخنان در حالی بیان می‌شود که چندی پیش همشهری‌آنلاین در گزارشی پیرامون کمبود دارو در ایران اعتراف کرده بود که حداقل هزینه یک هفته درمان هر کودک دارای سرطان به ۸میلیون تومان افزایش یافته و برخی خانواده‌ها به‌دلیل ناتوانی در تهیه دارو، از درمان کودکان خود صرف‌نظر می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e33229fc-9952-4861-a087-52142e535e59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات