728 x 90

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به نزدیکی دریای عمان رسید

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن
ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن

آمریکا تصاویری از ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در دریای عرب(یمن) منتشر کرد که دریانوردان آمریکایی در حال بازرسی بمبهای جنگی بر عرشه ناو بودند.

این ناو که کمتر از یک ماه پس از آن که دونالد ترامپ، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان تروریستی قرار داد به سمت خلیج‌ فارس روانه شد و اکنون به دریای عرب در مجاورت دریای عمان رسیده است.

 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا (۱۵اردیبهشت) اعلام کرده بود که اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل یک پیام روشن برای رژیم ایران است.

 

بجز این ناو ایالات متحده چهار بمب‌افکن همراه با پرسنل و تجهیزات کامل به منطقه خلیج‌فارس اعزام کرد. این بمب‌افکن‌ها هفته گذشته وارد پایگاه هوایی العدید قطر شده‌ و در آنجا مستقر شدند.

این تجهیزات به گردان بیستم نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا تعلق دارند که برای دفاع از منافع و نیروهای نظامی ایالات متحده در منطقه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

تنش ها میان رژیم ایران و ایالات متحده آمریکا در ماه جاری بالا گرفته است، به طوری که واشنگتن از آمادگی ارتش این کشور در عراق برای مقابله با تهدیدهای احتمالی از جانب گروههای مورد حمایت رژیم ایران خبر داد.

روزنامه بریتانیایی گاردین از جلسه قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران با گروه‌های شبه‌نظامی عراقی در بغداد خبر داد و گفت: سلیمانی از آنها خواسته است که «برای جنگ نیابتی آماده شوند».

گاردین به نقل از «دو منبع ارشد اطلاعاتی» که به نام‌شان اشاره نکرد نوشت که این جلسه سه هفته پیش برگزار شده است و موضوع آمادگی برای جنگ آینده در آن بررسی شده است.

 

کاخ سفید شماری از اعضای برجسته سنا و کنگره آمریکا را در رابطه با بحران کنونی آمریکا با رژیم آخوندی بریف کرد.

آسوشیتدپرس، ۱۷مه (۲۷اردیبهشت) نوشت:رهبران کنگره یک بریفینگ طبقه‌بندی شده را حول ایران از کاخ سفید تحویل گرفتند. ‌آنها در حالی‌که جلسه بریفینگ اطلاعاتی را ترک می‌کردند هیچ صحبتی در این رابطه نکردند.

سناتور مارک وارنر عضو برجسته کمیته اطلاعات سنا نپذیرفت در مورد اطلاعات طبقه‌بندی شده صحبتی بکند اما گفت قانونگذاران بیشتری بایستی نسبت به تهدید رژیم ایران مطلع بشوند.

سناتور مارکو روبیو عضو کمیته اطلاعات سنا که از محل مجلس سنا صحبت می‌کرد از اقدامات کاخ سفید دفاع کرد و به جریانی از اطلاعات راجع به تهدیدات رژیم ایران علیه نیروها و منافع آمریکا در خاورمیانه اشاره کرد.

آسوشیتدپرس در گزارش دیگری نوشت: سناتور روبیو گفت: اطلاعاتی که او دیده حاکی از یک منازعه بالقوه فوری و حائز اهمیت است که طی ۸سال گذشته مشابه آن را ندیده بوده و اطلاعات ارائه شده با واقعیات روی زمین همخوانی دارند

 

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: منابع کنگره گفتند بعد از این‌که قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه هر دو خواهان اطلاعات بیشتری شدند، مقامات دولت ترامپ هفته آینده آنها را در موضوع ایران بریف محرمانه خواهند کرد.

دستیاران کنگره گفتند مایک پمپئو وزیر خارجه، ژنرال دانفورد رئیس ستاد نیروهای مسلح و پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت تمامی اعضای سنا را بریف خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7e258df-4d89-4ccd-bbab-4844abc939b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات