728 x 90

نامه ۵۲تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب به رییس جمهور آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا

بنا به گزارش فاکس نیوز پنجشنبه ۱۷ شهریور یک گروه دو حزبی از قانونگذاران مجلس نمایندگان از پرزیدنت بایدن می‌خواهند که «ویزای ورود» لازم برای ابراهیم رئیسی  و هیأت همراهش برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی آتی سازمان ملل در نیویورک را به دلیل سابقه رئیس‌جمهور خارجی در حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر رد کند.

۵۲ قانونگذار به رهبری یانگ کیم نماینده جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا روز پنجشنبه ۱۷ شهریور در نامه ای به بایدن نوشتند:

«ما با نوشتن این نامه قویاً از شما می خواهیم که برای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رژیم ایران و هیئت همراهش برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در سپتامبر امسال ویزا صادر نکنید».

  • این نامه به ابتکار نماینده یانگ کیم از اعضای کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا به امضای ۵۰ تن از همکارانش رسیده است و بعدازظهر امروز برای رییس جمهور آمریکا ارسال گردید.
  • نامه دوحزبی نمایندگان کنگره آمریکا به جو بایدن: «ایالات متحده نمی تواند دخالت مستقیم ابراهیم رئیسی را در نقض فاحش حقوق بشر به رسمیت شناخته شده بین المللی، از جمله کشتار دست جمعی سازمان یافته هزاران زندانی سیاسی در سال 1988، از جمله زنان و کودکان، توسط رژیم ایران نادیده بگیرد. اکثریت این قربانیان اعضای مجاهدین خلق و یا حامیان آنها بودند»
  • ۵۲ تن از نمایندگان کنگره آمریکا: «رئیسی یکی از اعضای محرز "کمیته مرگ" تهران، گروهی که مسئول نظارت بر این قتل عام بود. این بسیار نگران کننده است که رئیسی و سایر اعضای به اصطلاح "کمیته مرگ" به دلیل ارتکاب به جنایت علیه بشریت بازجویی و متهم نشده اند. مضاف بر اینکه، رئیسی همچنان به دفاع علنی از نقش خود در اعدام های سال ۱۳۶۷ ادامه می دهد».
  • نامه دوحزبی نمایندگان کنگره آمریکا: «بخش ۲۱۲ قانون مهاجرت و شهروندی به وزارتخانه های امنیت مهین و خارجه اختیارات قانونی برای جلوگیری از ورود هر فردی را که «در خارج از ایالات متحده مرتکب شکنجه شده است یا دستور آنرا داده، یا آنرا تشجیع کرده و یا در اعمال شکنجه کمک کرده است، و یا در خود شکنجه شرکت داشته و یا تحت پوشش قانون یک کشور خارجی، مرتکب هرگونه قتل فراقضایی آنطور که در بخش ۳ الف قانون حفاظت از قربانیان شکنجه مصوب ۱۹۹۱» شده است، را می دهد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e4ba0a0-c757-40bc-95b1-17ff59f10427"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات