728 x 90

نامه ۱۲تن از نخست وزیران و وزیران پیشین به خانم الیان تیلیو، رئیس اتاق نمایندگان بلژیک علیه معامله ننگین بلژیک با رژیم آخوندی

الیان تیلیو، رئیس اتاق نمایندگان بلژیک
الیان تیلیو، رئیس اتاق نمایندگان بلژیک

۱۲تن از نخست‌وزیران و وزیران پیشین ایتالیا، کانادا، لهستان، فنلاند، ایسلند، رومانی، لیتوانی و مالت در نامه‌ای به خانم الیان تیلیو، رئیس اتاق نمایندگان بلژیک نگرانی خود را درباره معامله ننگین بلژیک با رژیم آخوندی ابراز کردند.

در این نامه آمده است:

ما این نامه را می‌نویسیم تا نگرانی شدید خود را در مورد توافق بین دولت بلژیک و رژیم مذهبی حاکم بر ایران در مارس ۲۰۲۲ به اشتراک بگذاریم، که تصریح می‌کند هر دو کشور اتباع ایرانی و بلژیکی را که به‌خاطر جرمی که در خاک هر کشور مرتکب شده‌اند به کشور خود بازگردانده شوند.

گزارشهایی نیز منتشر شده مبنی بر این‌که پارلمان بلژیک قرار است این توافقنامه را به‌عنوان بخشی از قانون بلژیک در ۵ژوئیه ۲۰۲۲ تصویب کند.

این معاهده اساساً راه را برای بازگرداندن تروریستهایی که به‌دلیل انجام یا تلاش برای انجام حملات تروریستی علیه افراد یا جلسات و گردهمایی‌ها در بلژیک دستگیر، محکوم و زندانی می‌شوند، باز می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا از عدالت فرار کنند. بارزترین نمونه کیس اسدالله اسدی، دیپلمات ارشد ایرانی که در وین کار می‌کرد می‌باشد که در آستانه انجام یک بمب‌گذاری بزرگ تروریستی در اجلاس ایران آزاد شورای ملی مقاومت در سال۲۰۱۸، دستگیر شد، اجلاسی که در آن صدها قانونگذار ارشد فعلی و سابق آمریکایی و اروپایی حضور داشتند.

ما این (معاهده) را بسیار مشکل‌ساز و خطرناک می‌دانیم. به این دلیل که در مسیر اشتباه طرفداری از مصونیت از مجازات می‌باشد و به‌عنوان یک الگو برای همه رژیمهای سرکش مانند روسیه و چین عمل می‌کند تا از مزایای ان استفاده کنند. با چنین اولویتی، چگونه می‌توانیم هر گونه اقدام تروریستی تحت حمایت دولت را متوقف کنیم؟

اگر تصمیم اشتباهی در پارلمان بلژیک در ۵ژوئیه گرفته شود، این معاهده به‌طور غیرقابل جبران و تاریخی به ساختار ضدتروریسم و تلاشهای سرویسهای امنیتی اروپا برای جلوگیری از هدف قرار دادن مخالفان و اتباع خارجی توسط تروریستهای تحت حمایت دولت و در نتیجه ۵ ژوئیه۲۰۲۲ نقطه عطفی برای تضعیف عدالت بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

در این زمینه، قویاً به شما تأکید می‌کنیم که با تصویب این معاهده توسط پارلمان مخالفت کنید و کسانی را که به جنایات تروریستی در خاک بلژیک محکوم شده‌اند، مستثنی کنید.

 

با تقدیم بالاترین احترامات به شما

جولیو ترزی

وزیر امور خارجه ایتالیا (۲۰۱۱-۲۰۱۳)، نماینده دائم ایتالیا در سازمان ملل در نیویورک (۲۰۰۸-۲۰۰۹) و سفیر ایتالیا در ایالات متحده (۲۰۰۹-۲۰۱۱)، رئیس کمیته ISJ در مورد حمایت از حقوق‌بشر و عدالت در ایران

پتره رومان، نخست‌وزیر سابق رومانی

یان اریک انستام، وزیر سابق دفاع و محیط‌زیست فنلاند

تونی کلمنت، وزیر سابق صنعت و بهداشت کانادا

آئو درونیوس آژوبالیس، وزیر امور خارجه سابق لیتوانی

ریشارد کالیسز، وزیر کشور سابق لهستان

کیمو ساسی، وزیر اسبق تجارت خارجی و حمل و نقل و ارتباطات فنلاند

مارچین سیوسیسکی، وزیر سابق روابط اقتصادی خارجه لهستان و شهردار سابق وارشو

ادوارد سولنز، وزیر سابق محیط‌زیست ایسلند

وین ایستر، وزیر سابق پارلمانی کانادا در وزارت کشاورزی

ماریو گالیا، وزیر امور خارجه پارلمانی سابق مالت در امور سالمندان و مراقبت

میشال کامینسکی، معاون وزیر برای روابط مطبوعاتی در ریاست‌جمهوری لهستان و معاون فعلی سنا لهستان

رو نوشت:

محترم اعضای اتاق نمایندگان بلژیک

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dc2df7e-7cca-46cd-b41a-fbcdd90445eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات