728 x 90

نامه مشاور حقوقی مجاهدین در آلبانی به سردبیر روزنامه نروژی

اشرف ۳- آلبانی
اشرف ۳- آلبانی

اول آوریل ۲۰۱۹
آقای آموند جیو
سردبیر داگنز نارینگزلیو
من به‌عنوان مشاور حقوقی سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی برای شما می‌نویسم تا توجه شما را به یک موضوع نگران‌کننده جلب کنم.
روز ۲۷مارس جرجی تاناسی، یک مأمور بدنام و شناخته شده وزارت اطلاعات و سفارت رژیم ایران در آلبانی به همراه یک خبرنگار که متعاقباً فهمیدیم اسم او اسکیل انگدال از روزنامه داگنز نارینگزلیو بدون هیچ اطلاع قبلی در مقابل محل اقامت پناهندگان ایرانی عضو سازمان مجاهدین خلق ایران در مانز در استان دورس آلبانی ظاهر شدند.
این دو نفر به‌طور غافلگیرانه به درب ورودی محل آمده و بدون توجه به تابلوهای عکاسی و فیلم‌برداری ممنوع شروع به گرفتن عکس می‌کنند. سکیوریتی آلبانیایی به آنها مراجعه می‌کند و از آنها می‌خواهد که عکس برداری را متوقف کنند ولی با پرخاشگری به عکس گرفتن ادامه می‌دهند.


اعضای مجاهدین خلق به‌عنوان اپوزیسیون دموکراتیک رژیم ایران به‌طور دائم مورد تهدیدات تروریستی مرگبار رژیم ایران قرار دارند. درست یک سال قبل در مارس ۲۰۱۸یک توطئه وسیع بمب‌گذاری از جانب رژیم ایران علیه محل برگزاری جشن نوروزی سال نو ایرانی در محل اقامت‌شان در تیرانا خنثی شد، دو تروریست اعزامی رژیم ایران همان زمان از آلبانی اخراج و ادامه تحقیقات در دسامبر ۲۰۱۸منجر به اخراج سفیر رژیم ایران و یک مأمور بلندپایه اطلاعاتی رژیم که تحت عنوان دیپلمات در آلبانی حضور داشت گردید. (واشنگتن تایمز ۲۰دسامبر ۲۰۱۸، ضربه آلبانی به کارزار ترور رژیم ایران)


جرجی تاناسی به جاسوسی و کارهای کثیف علیه اعضای مجاهدین خلق در آلبانی مشغول است. وزارت اطلاعات رژیم ایران در ماه ژانویه امسال وی را برای آموزشهای بیشتر و بریفینگ در پوش خبرنگاری به ایران برد. وی در گذشته نیز چندین مرتبه برای جاسوسی و تهیه فیلم و اطلاعات از سیستم‌های مراقبتی محل مجاهدین که باید آنها را در قبال حملات رژیم ایران حفظ کند تحت عنوان راننده و مترجم به محل مراجعه کرده بود.


رژیم آخوندی بعد از قیام دیماه ۱۳۹۶ و پایان سیاست مماشات، تنها راه خروج از بحران و به تأخیرانداختن سرنگونی محتوم خود را در تروریسم و شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران یافته است و در این راستا به هر گونه توطئه کثیفی مبادرت می‌کند. علاوه بر تلاش برای انفجار محل برگزاری مراسم عید سال گذشته در آلبانی باید به توطئه بمب‌گذاری خنثی شده ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ در پاریس و تلاش برای ترور و جاسوسی علیه مقاومت ایران در آمریکا و دستگیری دو تن از مأموران اطلاعات آخوندی در این رابطه در ۲۰اوت ۲۰۱۸، اشاره کنم.


رفتار بسیار سؤال‌برانگیز و مشکوک خبرنگار شما در کنار یکی از مأموران رژیم ایران در حالی که هیچ‌کس شکی ندارد رژیم ایران درصدد تکرار توطئه شکست‌خورده‌اش در مارس ۲۰۱۸در آلبانی می‌باشد و سیکیورتی در آماده‌باش امنیتی کامل بود، باعث نگرانی فزاینده شده است.


علاوه بر این ما مطلع شدیم که آقاق انگدال با برخی از مزدوران حقوق‌بگیر شناخته شده رژیم ایران در آلبانی مانند حسن حیرانی که خود را از اعضای سابق مجاهدین می‌نامد ملاقات کرده است.
جهت اطلاع شما از ابتدای ۲۰۱۸که اعضای مجاهدین در محل فعلی مستقر شده‌اند تاکنون دهها خبرنگار بین‌المللی و آلبانیایی و شخصیتهای سیاسی آمریکایی و اروپایی از جمله وزرای آلبانیایی از آن آزادانه بازدید کرده‌اند. علاوه بر این شهروندان آلبانیایی نیز به‌طور مرتب در گروه‌های کوچک و بزرگ برای دیدن دوستان خود به این محل تردد دارند.


جهت اطلاع شما در همین ماه مجله اشپیگل آلمان که در یک مقاله کاملا جانبدارانه توسط خبرنگاری که در دام رژیم افتاده و اکاذیب برخی از این مزدوران را پوشش داده بود توسط دادگاه هامبورگ آلمان محکوم و موظف شد تا برخی از اتهامات را از همه اسناد خود حذف کند والا تا ۲۵۰۰۰۰یورو جریمه و یا شش ماه زندان خواهد شد.


محترمانه از شما می‌خواهیم اجازه ندهید، روزنامه و خبرنگار شما ناخواسته وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف رژیم آخوندی و زمینه‌سازی برای قتل و ترور پناهندگان ایرانی در آلبانی شود
با احترام
بهزاد صفاری
مشاور حقوقی مجاهدین خلق در آلبانی

 


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/088c1f45-6d1a-43ff-9a02-5b68db97ae62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات