728 x 90

نامه شورای اتحادیه کارگری استرالیا بزرگترین اتحادیه کارگری این کشور به دبیرکل ملل متحد در حمایت از اعتراضات معلمان ایران

نامه شورای اتحادیه کارگری استرالیا به دبیرکل ملل متحد
نامه شورای اتحادیه کارگری استرالیا به دبیرکل ملل متحد

نامه شورای اتحادیه کارگری استرالیا بزرگترین اتحادیه کارگری این کشور

به دبیرکل ملل متحد در حمایت از اعتراضات معلمان ایران

 

میشل اونیل رئیس شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا – بزرگترین اتحادیه کارگری این کشور متشکل از ۴۶ اتحادیه که میلیونها کارگر، دانشجو، معلم و قشرهای مختلف جامعه استرالیا را نمایندگی می‌کند – روز جمعه ۶اسفند در نامه‌یی به دبیرکل سازمان ملل متحد حمایت خود را از اعتراضات سراسری معلمان ایران اعلام کرد.

در این نامه آمده است: جنبش اتحادیه کارگری استرالیا نگرانی شدید را از عدم پاسخگویی رژیم ایران به خواسته‌های معلمان و بازنشستگان در جریان اعتراضات و اعتصابات سراسری که در طول چهار ماه گذشته در بیش از دویست شهر ادامه داشته اعلام می‌کند.

معلمان ایرانی خواهان افزایش حقوق، اصلاح حقوق بازنشستگی و پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده هستند. متقابلا، رژیم ایران هم‌چنان به دستگیری، سرکوب و زندانی کردن معلمان ادامه می‌دهد.

شورای اتحادیه کارگری استرالیا حمایت خود را از این مطالبات معلمان ایران اعلام می‌کند:

۱. توقف سرکوب، بازداشت و اخراج معلمان و اتحادیه‌های فعال

۲. آزادی تمامی معلمان زندانی شده.

۳. اجرا شدن لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی معلمان برای احقاق حقوق پایه‌یی آنها

۴. استخدام رسمی معلمان خرید خدمات آموزشی

۵. برخورداری معلمان از حق برگزاری اعتراضات آزاد بدون سرکوب و دستگیری و تهدید

ما خواستار اقدام سریع دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق‌بشر؛ شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگران ذیربط و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای رسیدگی به وضعیت معلمان در ایران هستیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43dcca82-c371-4fea-b6ca-4b90b6ce8550"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات