728 x 90

نامه دکتر آلخو ویدال کوادراس به رئیس جشنواره فیلم یوتوبوری

دکتر آلخو ویدال کوادراس
دکتر آلخو ویدال کوادراس

نامه دکتر آلخو ویدال کوادراس به رئیس جشنواره فیلم یوتوبوری

۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ (۶ بهمن ۱۴۰۲)

خانم کارینا لیندبرگ گلاوو،

اخیراً مطلع شدم که جشنواره فیلم یوتوبوری قرار است فیلمی با عنوان «بچه‌های کمپ اشرف» را به نمایش بگذارد. من شخصاً با محتوای فیلم آشنا نیستم، اما اصطلاح «بچه‌های کمپ اشرف» به‌طور قابل توجهی در من طنین می‌اندازد. این اصطلاح اغلب برای افترا به سازمان مجاهدین خلق ایران که یک گروه اپوزیسیون دموکراتیک برجسته علیه رژیم تئوکراتیک کنونی ایران است، استفاده می‌شود.

قصد من از نوشتن به شما این است که بینشی از دو دهه تجربه نزدیک خود در مورد رژیم ایران و مخالفان آن ارائه دهم، به امید این‌که از هر گونه سوء‌استفاده رژیم ایران از جشنواره و اعتبار شما جلوگیری کنم. من به‌عنوان نایب‌رئیس پارلمان اروپا به مدت ۱۵ سال (۱۹۹۹-۲۰۱۴) وضعیت پیرامون کمپ اشرف را، ابتدا در عراق و اکنون در آلبانی، با دقت دنبال کرده‌ام.

من در اکتبر ۲۰۰۸ هدایت هیأت پارلمان اروپا را به اشرف در عراق برعهده داشتم و این فرصت منحصر به‌فرد را داشتم که با صدها تن از اعضای مجاهدین خلق، از جمله نسل جوان در اشرف صحبت کنم.

شاید از سیاست‌های رژیم ایران آگاه باشید. تنها در سال ۲۰۲۳، این رژیم بیش از ۸۰۰ نفر را اعدام کرد. این رژیم رکوردار اعدام در جهان به نسبت جمعیت خودش می‌باشد.

گذشته از شیوه‌های وحشیانه شکنجه و اعدام، رژیم ایران به‌طور سیستماتیک با هدف دور نگه‌داشتن جوانان، مخالفان خود را بدنام می‌کند. تاکتیکی که رژیمهای توتالیتر در طول تاریخ به کار گرفته‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران، با سابقه شش دهه مقاومت در برابر دیکتاتوری شاه و آیت‌الله، ستون فقرات شورای ملی مقاومت ایران را تشکیل می‌دهد. این ائتلاف معتقد به چارچوبی دموکراتیک است که از جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد و از حذف مجازات اعدام حمایت می‌کند. طرح ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، که توسط طیف وسیعی از رهبران و روشنفکران جهانی تأیید شده است، منعکس‌کننده این اهداف است.

رژیم ایران از زمان پیدایش خود، بی‌وقفه یک کارزار شیطان‌سازی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران از جمله ترور در خارج از کشور و ادبیات و فیلمهای تبلیغاتی را دنبال کرده است.

من در ۹ نوامبر ۲۰۲۳ قربانی یک سوءقصد شدم. در حالی که به سمت خانه می‌رفتم، توسط یک قاتل از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. به‌طور معجزه آسایی، زنده ماندم و اخیراً از بیمارستان مرخص شده‌ام و هنوز تحت درمان هستم زیرا پزشکان مجبور شدند برای ترمیم فک من صفحات فلزی را روی صورتم بگذارند. مقامات اسپانیایی تاکنون حداقل پنج نفر را دستگیر کرده‌اند که در این توطئه پیچیده دست داشته‌اند که شامل اسپانیا، فرانسه، تونس، مراکش، ونزوئلا و البته ایران می‌شود. ضارب اصلی هم‌چنان آزاد است. «بچه‌های کمپ اشرف» در این کادر قرار می‌گیرد.

جالب اینجاست که سایت‌های وابسته به وزارت اطلاعات و امنیت ایران، از جمله انجمن نجات، تبلیغات اکران این فیلم را آغاز کرده‌اند که در تلاش برای تحریف روایت حدود یک‌هزار کودکی هستند که در طول این مدت به سلامت در جریان بمب‌گذاریهای سال ۱۹۹۱از عراق نقل مکان کرده‌اند. این مشابه تخلیه کودکان فنلاندی به سوئد در جنگ جهانی دوم یا کودکان اوکراینی است که برای نجات جان آنها پس از تهاجم روسیه به کشورهای همسایه فرستاده شدند.

اکثر کودکانی که در جریان جنگ از اشرف فرستاده شدند، اکنون بالغ شده‌اند و فعالانه در اروپا، ایالات متحده و مقر مجاهدین خلق در آلبانی حضور دارند و برای رهایی ایران از ظلم و ستم تلاش می‌کنند.

مهم است که داستانهای واقعی آنها را از معدود کسانی که ممکن است توسط رژیم برای تولید این فیلم انتخاب شده‌اند، متمایز کنیم.

موضوع فیلم یک رویداد تاریخی دور نیست، بلکه یک موضوع فعلی است که بر حیثیت و تلاش بسیاری تأثیر منفی می‌گذارد... از تبدیل شدن آن به سکوی ناخواسته علیه کسانی که برای آزادی میهن خود می‌جنگند، جلوگیری کنید.

من آماده‌ام با شما صحبت کنم و اطلاعات و مستندات بیشتری در مورد این موضوع ارائه کنم.

 

رونوشت:

- خانم کریستینا برجسون

- آقای پرکرامر

- خانم سوزانا دالبرگ

- آقای توماس اسکیلسون

- آقای هنریک روزن

- آقای متس لیندال

- آقای تورمود اوتر یوهانسن

- خانم ویبکه اسکیستاد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a82b3f39-77e3-4c7c-9f5a-59481e48195c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات