728 x 90

نامه آقای میلان زوور، رئیس مشترک دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا به نخست‌وزیر بلژیک

آقای میلان زوور، رئیس مشترک دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
آقای میلان زوور، رئیس مشترک دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

نامه آقای میلان زوور نماینده پارلمان اروپا از اسلوانی، وزیر آموزش و ورزش ۲۰۰۴-۲۰۰۸ و رئیس مشترک دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا به نخست‌وزیر (رونوشت به رئیس پارلمان و لیست گیرندگان) که روز ۷ژوئیه برای دفتر نخست‌وزیری و رئیس پارلمان و لیست گیرندگان ارسال شده است.

 

عالیجناب الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک

جناب آقای نخست‌وزیر محترم

با این نامه می‌خواهم نگرانی شدید خود را در مورد معاهده «انتقال افراد محکوم» که در مارس ۲۰۲۲ بین بلژیک و رژیم ایران امضا شد، ابراز کنم.

من به‌عنوان عضو پارلمان اروپا و رئیس مشترک دوستان ایران آزاد، بارها نگرانی خود را در مورد فعالیت‌های تروریستی رژیم در خاک اتحادیه اروپا ابراز کرده‌ام. گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا همواره از مردم ایران و آرمانهای آنان برای داشتن کشوری آزاد و دمکراتیک دفاع کرده‌اند. ما حتی به قوه قضاییه بلژیک به‌دلیل تصمیم قانونی و مستقل خود برای صدور حکم ۲۰سال حبس برای اسدالله اسدی، دیپلمات رژیم ایران، که متهم به طراحی توطئه تروریستی علیه گردهمایی «ایران آزاد» در فرانسه در سال۲۰۱۸ بود، تبریک گفتیم. او اولین مقام ایرانی بود که به‌خاطر تروریسم در اروپا محکوم شده بود.

وقتی با تعجب متوجه شدیم که بلژیک معاهده‌ای را با ایران امضا کرده است که به افراد محکوم شده اجازه می‌دهد به ایران بازگردانده شوند، متوجه شدیم که این امر باعث می‌شود که آقای اسدی، یک تروریست محکوم شده، به ایران بازگردانده شود، جایی که قطعاً در آنجا آزاد خواهد شد و به‌عنوان یک قهرمان مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

در صورت تصویب این قانون، هیچ‌کس در اروپا از امنیت و مصونیت از رژیم حاکم بر ایران برخوردار نخواهد بود. این امر زمینه را برای تروریسم بیشتر، بدون هیچ مصونیتی فراهم می‌کند.

من قویاً از دولت بلژیک می‌خواهم که درخواست خود را از پارلمان پس بگیرد و این معاهده با رژیم ایران را فسخ کند و از پارلمان بلژیک می‌خواهم که تصویب آن را رد کند.

من معتقدم که این معاهده در صورت تایید، قطعاً صلح و امنیت اروپا را به خطر می‌اندازد.

ارادتمند شما، میلان زوور، نماینده پارلمان اروپا

 

رو نوشت:

خانم سوفیا ویلیامز، وزیر امور خارجه

وینسنت ون کوئیکنبورن، وزیر دادگستری

الیان تیلیو، رئیس پارلمان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da1c85d0-7c85-41ce-9452-1ae5c4f35b5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات