728 x 90

میچ مک‌کانل: اثر انگشت رژیم ایران در فعالیت‌های تروریستی در همه خاورمیانه دیده می‌شود

سناتور میچ مک کانل
سناتور میچ مک کانل

سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا، هر گونه لغو تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های تروریستی یا موشکی رژیم ایران را اشتباهی بزرگ خواند.

سناتور مک‌کانل روز پنجشنبه ۲۳اردیبهشت در جریان سخنرانی در سنا گفت، سخت بتوان باور کرد رئیس‌جمهوری ایالات متحده به لغو تحریم‌های مرتبط با تروریسم یا فعالیت‌های موشکی فکر کند، آن هم در همان زمانی که راکت‌های رژیم ایران بر اسراییل می‌بارد، شبه‌نظامیان حامی رژیم ایران به تأسیسات آمریکایی در عراق حمله می‌کنند، و موشکهای رژیم ایران علیه عربستان سعودی استفاده می‌شود.

رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا افزود که این کار و از دست دادن اهرم‌ها به‌منظور شتاب کردن در ورود به توافقی ناقص، سوء‌مدیریت و قصور خواهد بود.

او در ادامه گفت حاکمان رژیم ایران، فعال‌ترین حامیان تروریسم حکومتی در سرتاسر جهان هستند و رژیم ایران از تروریست‌های شیعه، تروریست‌های سنی، و تروریست‌های سکولار حمایت می‌کند. وی گفت که اثر انگشت رژیم ایران در اقدامات تروریستی و ستیزه‌جویی در سرتاسر خاورمیانه دیده می‌شود.

سناتور مک‌کانل افزود، بسیاری از راکتهایی که بر سر شهرهای اسراییل فرود می‌آید هدیه‌ای از رژیم ایران و فناوریهایی در خدمت تروریسم است که از گروه‌های نیابتی این رژیم در یمن، عراق، سوریه، و لبنان می‌آید.

وی با تأکید بر این‌که ظریف وزیر خارجه رژ یم ایران نیز اذعان کرده است تروریست‌های اصلی سپاه پاسداران هستند که در واقع کشور را در دست دارند، این پرسش را مطرح کرد که دولت فعلی فکر می‌کند جانشین سلیمانی با انبانی از پول‌های نقد چه خواهد کرد؟

رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا گفت، اگر این دولت برای دستیابی به توافقی بهتر با رژیم ایران که برنامه هسته‌یی و برنامه موشکی را متوقف کند هوشمند و قاطع باشد، و برای مقابله با تروریسم رژیم ایران نیز استراتژی داشته باشد، آن زمان پرزیدنت بایدن از حمایت و همکاری جمهوری‌خواهان برخوردار خواهد بود. ولی اگر این دولت سیاست‌هایی را انتخاب کند که آمریکا را ضعیف‌تر و جهان را خطرناک‌تر کند، آن زمان جمهوری‌خواهان از آنچه درست است، حمایت می‌کنند.

آنتونی بلینکن روز پنجشنبه ۲۳اردیبهشت در نشست خبری مشترک با ماریز پین همتای استرالیایی خود درباره نقش رژیم آخوندی در درگیریهای حماس و اسراییل گفت: تا آنجا که به فعالیت‌های بدخواهانه و زیانبخشی که ممکن است رژیم ایران در آن دست داشته باشد برمی‌گردد، چه حمایت از تروریسم و یا بی‌ثبات کردن دیگر کشورها یا اعمال دیگری که از نظر ما مردود است، این بیشتر توجه ما را به اهمیت این موضوع جلب می‌کند که رژیم ایران هرگز نباید به تسلیحات اتمی دست پیدا نکند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: رژیم ایران دارای سلاح اتمی یا دارای ظرفیت به‌دست آوردن آن در زمان کوتاه، با خیال راحت‌تری فعالیت‌های دیگر خود را انجام می‌دهد. بنابراین گفتگوها در وین ادامه دارد در تلاش برای بازگشتن کامل به توافق هسته‌یی و ما به همین ادامه می‌دهیم (تلویزیون سی اسپین ۲۳ اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c18ebd39-b232-4e24-a1f0-d92f4d48001e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات