728 x 90

مین‌چسبانی سپاه آخوندی به بدنه نفتکش و شارلاتان بازی چشمگیر رژیم در مورد آوردن ملوانان کشتی آسیب دیده به بندر جاسک

حمله به دو نفتکش توسط رژیم آخوندی در دریای عمان
حمله به دو نفتکش توسط رژیم آخوندی در دریای عمان

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده درباره حمله رژیم آخوندی به دو نفتکش در دریای عمان بیانیه‌یی منتشر کرد.

در این بیانیه مین‌چسبانی سپاه آخوندی به بدنه نفتکش با ساعت و دقیقه مشخص شده و یک شارلاتان بازی چشمگیر رژیم در مورد آوردن ملوانان کشتی آسیب دیده به بندر جاسک نیز برملا شده است.

رژیم ادعا کرده بود که انفجار و آتش‌سوزی ربطی به رژیم ندارد و به عکس این رژیم بود که به نجات ملوانان شتافته و آنان را به جاسک آورده است. بیانیه سنتکام فاش می‌کند که خدمة این کشتی را قایق موتوری هیوندا دوبی منتقل کرده بود اما سپاه پاسداران در میانهٔ راه از قایق دوبی می‌خواهد که خدمه کشتی را تحویل قایق سپاه بدهد و مأموران دوبی نیز قبول می‌کنند.سپس رژیم آخوندی با شارلاتانیسم خود را نجات دهنده ملوانان جلوه می‌دهد که به کشتی آنها مین مغناطیسی چسبانده بود. یادآوری می‌کنیم مقاومت ایران در همان ساعتهای اولیه چسباندن مین مغناطیسی توسط رژیم را در سیمای آزادی اعلام کرد.

 

بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) -۱۳ ژوئن ۲۰۱۹می‌گوید:نیروی دریایی آمریکا در منطقه دو تماس جداگانه اعلام مشکل در ساعت ۶:۱۲صبح به وقت محلی از نفتکش آلت ایر و دومی در ساعت ۰۷۰۰به وقت محلی از نفتکش کو کوکا دریافت کرد.

هر دو شناور در آبهای بین‌المللی در دریای عمان در زمان تماس اعلام مشکل حدود ۱۰مایل دریایی با هم فاصله داشتند. ناو یو.اس.اس بین بریج در زمان حمله تقریباً ۴۰مایل دریایی با کشتی آلت ایر فاصله داشت و بلافاصله شروع به کم کردن فاصله کرد.

در ساعت ۰۸:۰۹به وقت محلی یک هواپیمای آمریکایی، قایق گشتی نوع هندیجان سپاه پاسداران و چند قایق تهاجمی تندرو سپاه پاسداران را در نزدیکی کشتی آلت ایر مشاهده کرد...

بیانیه سنتکام می‌افزاید در ساعت ۱۱:۰۵صبح به وقت محلی ناو یو.اس.اس بین بریج به یدک کش هلندی کوستال ایس نزدیک می‌شود. این یدک کش ۲۱خدمه کشتی کوکوا که بعد از این‌که متوجه شدند که یک مین مغناطیسی احتمالاً منفجر نشده روی بدنه کشتی‌شان بعد از یک انفجار اولیه وجود دارد، کشتی‌شان را ترک کردند.

در حالی‌که قایق گشتی هندیجان ظاهراً تلاش می‌کرد قبل از یو.اس.اس بین بریج به یدک کش برسد، ملوانان به‌ درخواست ناخدای کشتی کوکوا توسط یو.اس.اس بین بریج نجات داده شدند. ملوانان نجات داده شده در حال حاضر در ناو یو.اس.اس بین بریج هستند.

در ساعت ۱۶:۱۰به وقت محلی قایق گشتی سپاه پاسداران به کشتی کو کوکا نزدیک شد و مشاهده و فیلم‌برداری شد که مین مغناطیسی منفجر نشده را از کشتی کو کوکا بر می‌داشت.

بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکاروز ۲۳خرداد تأکید می‌کند: یالات متحده و شرکای ما در منطقه همه اقدامات ضروری برای دفاع از افراد و منافعمان را اتخاذ خواهند کرد. حملات امروز یک تهدید آشکار برای آزادی دریانوردی و آزادی تجارت بین‌المللی است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلفنی با فاکس‌ نیوز تأکید کرد که انفجار و آتش‌سوزی در کشتی‌ها در دریای عمان را رژیم آخوندی انجام داده است:

 

دونالد ترامپ گفت: ویدئوی منتشر شده توسط وزرات دفاع آمریکا ثابت می‌کند انفجار نفتکش‌ها «واقعا کار» رژیم ایران بوده است. یکی از مینهای منفجر نشده که احتمالاً به‌طور کامل همه جای آن نام ایران نوشته شده بوده را شما دیدید که آنها طی شب تلاش می‌کردند مین را از بدنه کشتی جدا کنند، این فیلم نشان می‌دهد که این حمله کار رژیم ایران بوده است. آنها نمی‌خواستند از خودشان مدرکی بر جای بگذارند.

 

ترامپ اضافه کرد: حدس می‌زنم نمی‌دانستند که ما می‌توانیم در تاریکی هم شناسایی کنیم و به‌خوبی اینکار را انجام دادیم. حال شما این فیلم را در اختیار دارید و نمایش می‌دهید. شما اکنون می‌بینید که اوباما با رژیم ایران معامله‌یی کرد که وحشتناک بود. به صراحت می‌گویم آنها طی ۵الی ۶سال اجازه داشتند که تسلیحات اتمی بسازند، در حالی که اکنون آنها می‌فهمند که قرار نیست که تسلیحات اتمی داشته باشند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: زمانی که من بر سرکار آمدم آنها به‌طور مطلق دست به تروریسم می‌زدند و همه جا بودند آنها در یمن و سوریه بودند در ۱۴مکان کانون‌های درگیری وجود داشت که مسئول همه آنها رژیم ایران بود. به واقع، آنها یک حکومت تروریستی هستند. ولی اکنون در مشکلی بسیار عمیق گرفتارند. ‎

ترامپ در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان جلوی این رژیم را گرفت، گفت: خواهیم دید.خواهیم دید که چگونه متوقف خواهد شد. فکر نمی‌کنم ما به شیوه‌ای که اوباما آن توافق را امضا کرد با آنها گفتگو کنیم! اوباما به آنها ۱۵۰میلیارد دلار داده بود او به آنها یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار به‌صورت نقد داده بود که تابحال کسی چنین چیزی نشنیده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا این حرف خامنه‌ای را که نمی‌خواهد به پیام او پاسخ بدهد، به تمسخر گرفت و گفت:

خوشحالم که او مرا این‌قدر دوست دارد! اما دلیلی وجود ندارد که او مرا دوست داشته باشد! چونکه وقتی من سرکار آمدم آنها پول داشتند و همه را تهدید می‌کردند و در کشورها بمب‌گذاری می‌کردند و مردم را در سراسر خاورمیانه می‌کشتند ولی اکنون وضعیتی دارند که به ناگهان عقب می‌کشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc606280-8fba-4493-a3d9-c1adef53d630"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات