728 x 90

میلیون‌ها کودک به‌خاطر کرونا ممکن است وادار به کار اجباری شوند

کودکان کار
کودکان کار

سازمان ملل متحد در مورد احتمال کار اجباری میلیون‌ها کودک به‌دلیل کرونا و افت شدید اقتصادی ایجاد شده، هشدار داد.
در گزارشی مشترکی که توسط سازمان بین‌المللی کار و صندوق کودکان سازمان ملل ‌متحد داده شده است آمده، در نتیجه افت شدید اقتصادی ناشی از شیوع جهانی کرونا احتمال دارد که که میلیون‌ها کودک به کار اجباری وادار شوند.

گزارش این ۲نهاد سازمان ملل با عنوان «کووید۱۹ و کار کودکان: زمان بحران» به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان در ۱۲ژوئن منتشر شده است.
در این گزارش آمده است که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا احتمالاً دهه‌ها پیشرفت مداوم در کاهش شمار کودکان کار را معکوس خواهد کرد.
سازمان بین‌المللی کار درباره تلاش‌های صورت گرفته در موضوع کاهش کودکان کار می‌گوید، طی بیست سال گذشته، ۹۴میلیون نفر از شمار کودکان کار کاسته شده است.


بر اساس آخرین آمارها، شمار کودکان کار در جهان ۱۵۲میلیون نفر است و تقریباً نیمی از آنها در کارهای خطرناک برای سلامت ذهنی و جسمی کودکان فعال هستند که شامل کار در مزارع، معادن، پروژه‌های ساختمانی، و کارخانجات است.
در گزارش درباره پیامدهای کرونا در اقتصاد گفته شده که کرونا راه درآمدی برای خانواده‌ها فقیر باقی نگذاشته است و در نتیجه کودکان را به بدترین اشکال کار وادار خواهد کرد.
بسیاری از کودکانی که طی همه‌گیری «کووید۱۹» به مدرسه نمی‌روند به کارهایی خطرناک وادار شده و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.
گفتنی است که آفریقا با ۷۲میلیون کودک کار بیشترین آمار را در جهان دارد و نیمی از آنها در بخش‌های خطرناک عمدتاً در بخش کشاورزی کار می‌کنند.

شایان ذکر است که رژیم آخوندی شمار زیادی از کودکان را بخصوص در کار زباله‌گردی مورد سوءاستفاده قرار می‌دهد. خبرگزاری حکومتی ایسنا روز گذشته از بکارگیری دست کم ۴هزار کودک کار در تهران خبر داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a230724-4835-45b1-b1e5-1ba6d9192f8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات