728 x 90

میل آنلاین: فروش غیرقانونی اعضای بدن توسط ایرانیان به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است

فروش اعضای بدن - عکس از آرشیو
فروش اعضای بدن - عکس از آرشیو

به گزارش سایت "میل آنلاین"، در جریان بحران اقتصادی کشور، ایرانیان برای حمایت از خانواده‌هایشان و پرداخت قبوض، اقدام به فروش اعضای بدن خود کرده‌اند. به‌گفته رسانه‌های فارسی زبان، فروش غیرقانونی اعضای بدن به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده و ارگانهای انسانی با قیمتی بین ۵۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰پوند به فروش می‌رسند.

با تشدید تحریم‌ها در سال‌های اخیر، فقر و نابرابری در ایران افزایش یافته و بسیاری از ایرانیان با مشکلات اقتصادی و مالی مواجه هستند. در این شرایط، فروش اعضای بدن به‌عنوان یک راه‌حل غیرقانونی جهت پرداخت قبوض و فراهم کردن نیازهای اساسی خانواده به چشم می‌خورد.

فروش اعضای بدن به‌شدت غیرقانونی و با ریسک‌های جدی همراه است.

این خبر، واکنش‌های مختلفی را در ایران و سراسر جهان به‌دنبال داشته است. بسیاری از مردم و فعالان حقوق‌بشر به‌دلیل نگرانی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی در ایران، برای پیدا کردن راه‌کارهایی جهت بهبود شرایط، فعالیت می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های ایرانی، به‌دلیل بحران اقتصادی عمیق، بسیاری از ایرانیان به فروش اعضای بدن خود به خریداران خارجی در زمینه فقر و بی‌عدالتی در ایران روی آورده‌اند.

گزارشات نشان می‌دهد که برای حمایت از خانواده‌هایشان یا پرداخت بدهیهای پزشکی خود، مردم کلیه، کبد، قرنیه، مغز استخوان، را به فروش می‌رسانند که به ازای هر عضو، حدود ۷ تا ۱۵دلار دریافت می‌کنند.

واسط‌های میانی در داخل این بازار میلیون دلاری، اعضا را خریداری کرده و آنها را به کشورهایی مانند امارات، ترکیه و عراق صادر می‌کنند.

هیچ شواهدی از اقداماتی برای متوقف کردن بازار سیاه آنلاین وجود ندارد، که به‌طور معمول، خریداران اعضای بدن را به‌وسیله اجبار یا فریب به‌دست می‌آورند.

با عمق‌گیری بحران اقتصادی در ایران، افراد بیشتری به فروش اعضای بدن به‌عنوان وسیله‌ای برای حمایت از خانواده و پرداخت هزینه‌های پزشکی خود روی می‌آورند. گزارشات حاکی از آن است که اعضایی مانند کلیه، قرنیه، کبد و غیره بیشترین بازار فروش را دارند.

ChatGPT

یکی از افرادی که قربانی فروش اعضای بدن در ایران شده است، به روزنامه محلی جهان صنعت گفت: "گروه خونی من Oمنفی است و من ۲۲ساله هستم. کلیه‌ام را با قیمت ۵میلیارد تومان (۱۰هزار دلار) به فروش می‌رسانم. به دلیل مسائل مالی، من هیچ گزینه دیگری جز فروش کلیه‌ام ندارم. اگر مایل به خرید قسمتی از کبد من هستید، آن را با قیمت ۲میلیارد تومان (۴هزار دلار) بفروشم."

در این جملات، فردی که قربانی فروش اعضای بدن در ایران شده، جزئیاتی از خون و سن و گروه خونی خود را بیان کرده و اظهار داشته است که به دلیل مشکلات مالی، مجبور است کلیه و یا قسمتی از کبد خود را بفروشد. این ادعای نگران‌کننده بازتاب دهنده وضعیت اقتصادی و فقر در ایران است که بسیاری از افراد را به فروش اعضای بدن و خطرات ناشی از آن ترغیب می‌کند.

گزارش‌هایی از قاچاق اعضای بدن در ایران در سال‌های اخیر با تأکید بر تأثیر تحریم‌های سخت، کاهش صادرات نفت و تورم بالا، رو به افزایش است. در سال ۲۰۱۸، گزارش‌ها از افرادی که در خیابان‌های کرج در شمال ایران برای خریداران منتظر می‌مانند، منتشر شد. یک زن گفته بود: "من منتظر یک مشتری هستم. کلیه خود را به قیمت ۵۰۰میلیون تومان (۱۰،۰۰۰دلار) می‌فروشم. به دلیل مشکلات مالی خود، جزئی از کبدم را به قیمت ۲میلیارد تومان (۴هزار دلار) می‌فروشم". یک پسر نوجوان بیمار با سلامتی ضعیف نیز کنار او ایستاده بود.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c70eae13-b57a-4a86-9f2f-c3aad2f883e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات