728 x 90

میرزابیگی: ماهانه ۱۰۰پرستار ایرانی مهاجرت می‌کنند!

مهاجرت پرستاران
مهاجرت پرستاران

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری روز پنجشنبه ۱۹فروردین به فرار پرستاران از ایران اعتراف کرد و گفت: آمار مهاجرت پرستاران نسبت به سال‌های قبل، روند صعودی داشته و به‌صورت میانگین، ماهیانه ۱۰۰نفر مهاجرت می‌کنند و کشور‌های دیگر به‌شدت از پرستاران ایرانی، استقبال می‌کنند.

وی رفتاری که با پرستاران می‌شود را عامل مهاجرت آنها ذکر کرد و افزود: اما چیزی که به‌نظر می‌رسد این است که دارد وقت‌کشی می‌شود و این نوع رفتاری که با پرستاران می‌شود در این شرایط، انگیزه‌افزا نیست.

میرزابیگی به آمار پرستاران در ایران اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر ۱۴۰هزار پرستاری که در بالین مشغول هستند، ۶۰هزار دانشجوی پرستاری از کارشناسی تا دکترا در دانشکده‌های پرستاری داریم، هم‌چنین ۳۰هزار پرستار داریم که در بخش مراقبت‌های در منزل به‌صورت جامعه نگر، مشغول به فعالیت هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری به کمبود پرستاران در مقایسه با جمیعت کشور اشاره کرد و گفت: این عزیزان بار سنگین نظام سلامت را به دوش می‌کشند، اما در مقایسه با جمعیت کشور و تخت‌های بیمارستانی، عدد بسیار پایینی است. در مقابل میانگین کشور‌ها که به ازای هر یک‌هزار نفر، حداقل بین ۴ تا ۸پرستار دارند ما حدود ۹دهم پرستار داریم، یعنی ما به ازای هر یک‌هزار نفر، کمتر از یک پرستار داریم.

چرا مسئولان اجازه تردد در ایام نوروز را صادر کردند؟

وی سپس در مورد رسیدگی به خانواده پرستارانی که در راه انجام وظیفه به کرونا مبتلا شده و جان‌باخته‌اند گفت: تاکنون برای این افراد هیچ اقدامی صورت نگرفته است و صرفاً به اسم شهید ثبت شده‌اند. من می‌توانم آمار دقیقی را به بنیاد شهید ارائه بدهم که ۹۰درصد از خانواده‌های این شهدا دچار مشکل هستند و حقوقشان قطع شده است و فقط طبق عنایت مقام معظم رهبری، برای بخشی از این خانواده‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

وی در پایان به روند صعودی مهاجرت پرستان اشاره کرد و گفت: آمار مهاجرت پرستاران نسبت به سال‌های قبل، روند صعودی داشته و به‌صورت میانگین، ماهیانه ۱۰۰نفر مهاجرت می‌کنند و کشور‌های دیگر به‌شدت از پرستاران ایرانی، استقبال می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32f3d864-fb9d-4fe1-a173-21bfb73b5a42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات