728 x 90

میخائیل اولیانوف: توقف غنی‌سازی ۶۰درصدی توسط رژیم ایران

میخائیل اولیانوف
میخائیل اولیانوف

اولیانوف نماینده روسیه در کمیسیون مشترک برجام در وین گفته است تهران به زودی غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۶۰ درصد را متوقف خواهد کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز شنبه در گزارشی نوشت، میخائیل اولیانوف در گفت‌وگو با رادیو «اکو مسکو» گفته است: «فکر می‌کنم غنی‌سازی ۶۰ درصدی (در ایران) به زودی متوقف خواهد شد.»

وی گفته است این اقدام «خیلی زود» و «طی چند روز آینده و در روند مذاکرات» وین رخ خواهد داد.

میخائیل اولیانوف افزود احیای برجام این اطمینان را فراهم خواهد کرد که ایران دیگر قادر به تولید تولید بمب اتم نخواهد بود.

بر اساس برجام، رژیم ایران تنها مجاز به غنی‌سازی ۳.۷درصدی اورانیوم در حجمی محدود است و یکی از موارد عدول ایران از تعهدات برجامی، بالا بردن سطح غنی‌سازی به ۲۰درصد و سپس ۶۰درصد بود که بسیار نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید بمب هسته‌یی یعنی۹۰ درصد است.

به‌دنبال انفجار در تأسیسات غنی‌سازی نطنز در ۲۲فروردین سال جاری، رژیم آخوندی اعلام کرد که در واکنش به این اتفاق، قصد دارد غنی‌سازی ۶۰درصدی را آغاز کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که حدود یک ماه بعد از این تاریخ منتشر کرد، اعلام کرد که نمونه گیریهای انجام شده از تأسیسات هسته‌یی نطنز نشان می‌دهد که «نوسانات» غنی‌سازی اورانیوم تا سطح غنای ۶۳درصد رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/437b06bc-a5a6-48b9-a5ff-a3f764fa7916"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات