728 x 90

میانکاله و جنگ و دعوای درون نظام

کارخانه پتروشیمی در میانکاله
کارخانه پتروشیمی در میانکاله

به‌دنبال اعتراضات گسترده مردمی به احداث کارخانه پتروشیمی در میانکاله که در تیول سپاه پاسدران است و تخریب محیط‌زیست را به‌دنبال دارد بحران و کشمکش در درون رژیم نیز شدت گرفته است.

به گزارش سایت حکومتی انتخاب، در حالیکه قوه قضاییه و دولت آخوند رئیسی دستور توقف پروژه پتروشیمی میانکاله را داده‌اند، اما مسئولان پروژه هم‌چنان در حال فعالیتند.

این سایت می‌افزاید: در نمازجمعه دیروز بهشهر، عده‌یی در حمایت از پروژه پتروشیمی میانکاله مشغول جمع‌آوری امضا پای طومار بودند.

این منبع حکومتی خاطرنشان می‌کند که پتروشیمی میانکاله پس از کلنگ‌زنی در اسفند ماه، با مخالفت افکار عمومی و حامیان محیط‌زیست مواجه شد. به‌دنبال اعتراضات، دولت و قوه قضاییه دستور توقف این پروژه را دادند (سایت انتخاب رژیم ۲۷فروردین).

 

روزنامهٔ حکومتی رسالت روز شنبه ۲۷فروردین نوشت: معلوم نیست چه کسانی تمام قد، پشت‌پرده احداث پتروشیمی در ۵کیلومتری محدوده تالاب بین‌المللی و پناهگاه حیات وحش میانکاله ایستاده‌اند که حتی دستور رئیس‌جمهور و دادستانی مبنی بر توقف پروژه هم، آنان را از ادامه این فعالیت مخرب بازنداشته است و در برابر این مطالبه که حالا به مطالبه‌ای ملی تبدیل شده، لجوجانه مقاومت می‌کنند.

این منبع حکومتی می‌افزاید: از جمله ایراداتی که به این پروژه در بحث ارزیابی وارد است، عدم بررسی دقیق اثرات پساب است و مقرر شده پروپیلنی که تولید می‌شود با ۲۰۰ کیلومتر احداث لوله به دامغان انتقال یابد که در حدود ۲۰۰میلیون دلار، هزینه دربر دارد... این پروپلن قرار است در کجا مصرف شود؟ در حالی که کشور ما به‌دلیل تحریم و عدم امکان فروش، با پروپلن مازاد مواجه است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60ecd204-c7e2-4311-8a1c-10778f3857a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات