728 x 90

موقعیت «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳» رژیم چگونه لو رفت؟

 «پایگاه سری و زیرزمینی۳۱۳» ارتش رژیم در دالاهو
«پایگاه سری و زیرزمینی۳۱۳» ارتش رژیم در دالاهو

رژیم آخوندی شنبه شب ۷خرداد با یک گزارش تلویزیونی در صدا و سیمای رژیم از «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳» رونمایی کرد. این گزارش یک روز پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز از حمله پهپاد اسراییلی به مرکز نظامی پارچین در حومه تهران منتشر شد.

پیش از آن‌که اخبار ۲۰۳۰ صدا و سیمای رژیم این گزارش را منتشر کند، ظهر شنبه سایتها و خبرگزاریهای داخل رژیم خبر از بازدید پاسدار محمد باقری سرکرده ستاد کل نیروهای مسلح رژیم از یک پایگاه سری و زیرزمینی پهپادی ارتش خبر داده بودند.

طبق این گزارشها، این پایگاه در عمق چند صد متری سطح زمین واقع شده است. گزارشگر صدا و سیمای رژیم نیز در گزارش خود اعلام کرد که این پایگاه، یک پایگاه فوق سری در منطقه شمال غرب ایران است و فیلمبردار صدا و سیما اجازه همراهی آنها را نداشته است.

او هم‌چنین گفت که پرواز او از پایگاه یکم هوانیروز صورت گرفته است و پیش از رسیدن به پایگاه پهپادی از موضوع این بازدید بی‌خبر بوده و پس از دقایقی به او گفته شده است که باید با چشم‌بند مسیر را ادامه بدهد.

او سپس با نشان دادن مسیری پرواز هلیکوپتر گفت که پس از نزدیک به ۴۰دقیقه پرواز به پایگاه زیرزمینی پهپادی رسیده‌اند.

 

سایت خبر فوری رژیم در خبری با عنوان «گاف اطلاعاتی صدا و سیما مکان پایگاه سری ارتش را لو داد» نوشت: «در خبر صدا و سیما دو گاف بزرگ دیده می‌شود که مکان و مختصات پایگاه را لو داده است.

خبرنگار از پایگاه هوانیروز کرمانشاه تا مقصد از پرواز ۴۰دقیقه‌ای نام می‌برد که با توجه به این زمان می‌شود مختصات نسبی پایگاه را پیدا کرد.

گاف بزرگتر کپسول آتش‌نشانی است که به‌طور کامل و واضح مکان پایگاه را لو داده است یعنی شهرستان دالاهو در کرمانشاه».

 

پایگاه سری و زیرزمینی ارتش رژیم در کرمانشاه- دالاهو

رژیم آخوندی در حالی از «فوق سری» بودن این پایگاه گفتند که اطلاعات داده شده در این گزارش به‌راحتی مکان پایگاه مشخص کرده است. زمان تقریبی مسافت و مبدأ توسط این گزارشگر اعلام شده است و هلیکوپتری که به وسیله آن این مسیر را طی کرده‌اند هم در این فیلم نشان داده می‌شود. در نتیجه به‌راحتی با رصد مسیر این هلیکوپتر مکان این پایگاه مشخص خواهد شد.

 

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر نیز با جمع‌آوری مجموعه اطلاعات این گزارش در مورد محل پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳، مکان تقریبی آن را حدس زدند. یکی از کاربران توئیتر که به‌گفته خودش بسیجی و از حامیان جمهوری اسلامی است در توئیترش نوشته است: «کارشناسان توپوگراف و جاسوسان محلی با دیدن این تصاویر به‌راحتی می‌فهمند هلیکوپتر از کدام سمت پایگاه به مدت ۴۰دقیقه پرواز کرده. درب شهرک نشان داده نشد اما یقین دارم اگر صدای باز شدن در را به یکی از دوستانم که متخصص ساخت درهای بزرگ است نشان بدهم، به‌راحتی می‌تواند نوع در، آلیاژ، وزن، رو زمینی یا زیرزمینی بودن و سایر مشخصات آن‌را به شما بگوید».

یکی از اکانت‌های انگلیسی زبان با توجه به انتشار تصویر هلیکوپتر در صفحه توئیترش نوشته است که با توجه به حداکثر سرعت هلیکوپتر Bell ۲۱۴، به‌جرأت می‌توان گفت که این پایگاه مخفی حدوداً ۱۰۲ کیلومتر با پایگاه یکم هوانیروز فاصله دارد.

پایگاه سری و زیرزمینی ارتش رژیم در کرمانشاه

پایگاه سری و زیرزمینی ارتش رژیم در کرمانشاه

در چند فریم از عکس‌های مربوط به این دیدار نیز یک کپسول آتش‌نشانی دیده می‌شود که نام دالاهو بر روی آن حک شده است. فاصله دالاهو تقریباً با تخمین این کاربر توئیتر برابر است. به همین علت تعداد زیادی از کاربران توئیتر معتقدند که دالاهو یا حوالی آن محلی است که این پایگاه پهپادی فوق سری در آن قرار دارد.

 

از پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه حدود ۴۰دقیقه پرواز

از پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه حدود 40 دقیقه پرواز.

 

زمان تهیه این گزارش نیز توسط خبرنگار ۴خرداد اعلام شده است. اما پس از انتشار عکس‌های مربوط به بازدید پاسدار محمد باقری، سرکرده ستاد کل نیروهای مسلح رژیم از این پایگاه، یک قاف دیگر بیرون زد.

متادیتا (فراداده) مربوط به عکس‌ها، بدون حذف شدن در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفت و با انتشار این عکس‌ها به راحتی می‌توان فهمید که این عکس‌ها در دو مرحله گرفته شده است. یک‌بار عکس‌های تکی پهپادها در صبح ۲۸ اردیبهشت گرفته شده است و فردای آن روز یعنی ساعت ۱۰ صبح ۲۹ اردیبهشت، باقی عکس‌های مربوط به گزارش صدا و سیما و بازدید پاسدار باقری از این پایگاه گرفته شده است. در نتیجه با این حساب، این‌بار زمان تقریبی تهیه گزارش هم توسط مسئولان روابط عمومی ارتش لو می‌رود.

 

متادیتا (فرا داده) مربوط به عکس‌ها

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/080d293b-48e0-4fb1-80d1-7000edd24415"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات