728 x 90

موشک شلیک شده سپاه پاسداران به جای سوریه در کرمانشاه فرود آمد/ قدرنمایی کاذب

موشک شلیک شده سپاه پاسداران به جای سوریه در کرمانشاه فرود آمد
موشک شلیک شده سپاه پاسداران به جای سوریه در کرمانشاه فرود آمد

سپاه پاسداران مدعی شد اهدافی را در شرق فرات در سوریه با چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین مورد حمله قرار داده است و شمار زیادی را کشته است.

سپاه پاسداران در بیانیه خود که صبح امروز ۹مهر منتشر شد، مشخص نکرد دقیقاً چه گروه یا گروه‌هایی هدف قرار گرفته‌اند و شمار دقیق کشته‌ها و زخمی‌ها چه اندازه است.

 

موشکهای شلیک شده سپاه در روستاهای کرمانشاه به زمین افتاد

روابط عمومی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‎ای به قدرت‌نمایی پرداخت و ادعا کرد در این حمله تعدادی از "سرکردگان و عناصر مؤثر" حمله اهواز کشته و مجروح شده‌اند و همچنین "زیرساختهای آمادی و انبار ذخیره مهمات" آنها منهدم شده است. به‌گفته سپاه ۶فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاههای موشکی نیروی هوا-فضای سپاه در غرب ایران و از فاصله ۵۷۰کیلومتری از هدف، شلیک شد.

در اطلاعیه سپاه آمده که پس از شلیک موشکها، هفت پهپاد رزمی نیروی هوا-فضای سپاه مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی آنها را نیز بمباران کردند.

سپاه پاسداران همچنین در خبرگزاری خود ـ فارس گفت:‌ « یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با چند فروند موشک بالستیک زمین به زمین، مقر سرکردگان تروریستها در کشور سوریه (شرق فرات) را هدف قرار داد. موشکهای شلیک‌شده از دو نوع ذوالفقار (برد ۷۵۰کیلومتر) و قیام (با برد ۸۰۰کیلومتر) بودند». منطقه‌یی در «آلبوکمال» در استان دیرالزور سوریه هدف قرار گرفته‌است.

ویدئوهایی که در فضای مجازی از جمله در یوتیوب و توئیتر منتشر شده‌است نشان می‌دهد موشکها از سمت کرمانشاه پرتاب شده‌اند. در یکی از آنها یکی از موشکها در نزدیکی محل پرتاب سقوط کرده‌ است.

 

زمین‌لرزه در کرمانشاه

همزمان با ادعای سپاه پاسداران در مورد شلیک موشک از کرمانشاه به سوریه خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر داد. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ریشتر حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b68c5df9-9190-4219-8d0d-33fc45b2b6b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات