728 x 90

مؤسسه واشنگتن: خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی به بازی سخت (پیش بردن خط تندروها) ادامه داد

خامنه ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه ای ولی فقیه ارتجاع

سایت مؤسسه واشنگتن، ۲۲ مارس۲۰۲۱ (۲فروردین۹۹): ولی‌فقیه رژیم ایران بدون کوتاه ‌آمدن از مواضع هسته‌یی خود، کماکان ادعا کرد که ایران می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند و چالشهای اقتصادی خود را به تنهایی هم با استفاده از توانایی‌های داخلی و هم نشان دادن حمایت انتخاباتی مردم از رژیم حل کند.

برخلاف سخنرانی تلخ و غیرمعمول سال گذشته که متمرکز بر همه‌گیری کرونا بود و هیچ اشاره‌یی به مسائل سیاست خارجی نداشت اما سخنرانی امسال سیگنال‌های زیادی را به مخاطبان خارجی و داخلی ارائه داد...

بنابراین، در ۹سال از ده سال گذشته، شعارهای نوروزی که خامنه‌ای برای هدایت تلاشهای رسمی در سال آینده انتخاب می‌کرد، همگی با "اقتصاد مقاومتی"در برابر تحریم‌ها گره خورده بود. شعار امسال؛ "تولید، پشتیبانی و حذف موانع" هم تفاوتی با آنها ندارد. وی تغییر ملت به سمت خوداتکایی را در پاسخ به فشارهای بین‌المللی ستود و توصیه کرد که دولت فعلی و بعدی برنامه‌ریزی خود را ادامه دهند، به گونه‌ای که تحریم‌ها برای مدت نامعلومی باقی بمانند.



خامنه‌ای سپس درخواست خود را تکرار کرد که واشنگتن ابتدا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و به ایران فرصت دهد تا راستی‌آزمایی کند که این کار با حسن‌نیت انجام شده است، تنها در این صورت رژیم نقض موارد برجام خود را پس می‌گیرد و به متابعت کامل با برجام بازگشت.
وی هم‌چنین به مقامات ایرانی هشدار داد که تمام اقدامات آنها باید با این سیاست هم‌سو باشد که سیگنال صریحی به حسن روحانی رئیس‌جمهور و ظریف وزیر خارجه بود.
سخنرانی نوروزی هم‌چنین شامل لیستی از ویژگیهای مطلوب برای رئیس‌جمهور بعدی بود - "شایسته"، "مومن"، "عدالت خواه"، "جهادی و انقلابی"، که همه آنها با سوابق رئیسی مطابقت دارند...

از نظر وی، شاید عجله بیش از حد به سمت سازش بر سر برنامه اتمی، علاوه بر بازی در یک تله بالقوه آمریکایی، پیامدهای دیگری نیز ممکن است به همراه داشته باشد. بنابراین، یک استراتژی بازی سخت و حفظ حالت بن‌بست، حداقل تا قبل از انتخابات ژوئن برای رژیم منطق و معنای خارجی و داخلی دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9190a24f-64da-472a-8a7d-abb726308085"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات