728 x 90

مورگان اورتگاس: کمپین فشار حداکثری علیه رژیم ایران ادامه دارد و ادامه خواهد داشت

مورگان اورتگاس وزارت‌خارجه آمریکا
مورگان اورتگاس وزارت‌خارجه آمریکا

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌ کمپین فشار حداکثری علیه رژیم ایران ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.هیچ تفاوتی بین ما و متحدان ما در این هدف و محروم کردن رژیم ایران از سلاح هسته‌یی وجود ندارد. ما همچنین حول تهدید موشکی بالستیک رژیم ایران و فعالیت‌های تروریستی آن و نقض حقوق‌بشر آن در توافق هستیم.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بزرگترین گروه پتروشیمی رژیم ایران در روز۱۷خرداد گفت: روز جمعه خزانه‌داری آمریکا بزرگترین گروه پتروشیمی ایران را نامگذاری کرد. اضافه بر این شرکت، مجموعه وسیعی از ۳۹شرکت پتروشیمی وابسته به آن به‌خاطر حمایت از سپاه پاسداران که یک سازمان خارجی تروریستی و تکثیر کننده تسلیحات کشتار جمعی است را مورد تحریم قرار داد.

 

اورتگاس افزود: ما قصد داریم هر شرکتی در بخش پتروشیمی یا جاهای دیگر که حمایت مالی برای آن تأمین می‌کند را تحریم کنیم.

-کمپین فشار حداکثری ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

-هیچ تفاوتی بین ما و متحدان ما در این هدف و محروم کردن ایران که هیچگاه به سلاح اتمی دست پیدا نکند وجود ندارد.

-ما همچنین حول تهدید موشکی بالستیک ایران و فعالیت‌های تروریستی آن و نقض حقوق‌بشر آن در توافق هستیم.

-اینگونه تهدیدات و استفاده از باجگیری اتمی و ایجاد وحشت و رعب علیه سایر کشورها خصلت ویژه‌ این رژیم افراطی در تهران است. فردا هم احتمالاً آنها دوباره تهدید به بستن تنگه هرمز می‌کنند.

-ما تاثیری از این تهدیدات نمی‌پذیریم.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ایران با یک انتخاب ساده مواجه است یا مانند یک کشور نرمال رفتار می‌کند یا شاهد فروپاشی اقتصادش باشد.

-تهدید اخیر رژیم ایران به متوقف کردن تعهدات کلیدی‌اش در توافق اتمی برجام یک گام بزرگ در جهتی است که ایران می‌رود و به‌طور مستمر صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

-جامعه بین‌المللی بایستی حول این موضوع متحد بماند و رژیم ایران را باید به‌خاطر تهدیدات برای گسترش برنامه اتمی‌اش مورد حسابرسی قرار دهد.

 

 

اورتگاس در پاسخ به تهدیدات رژیم ایران گفت: ما رژیم ایران را به‌خاطر هر عملی علیه مردم ما و منافع ما مورد حسابرسی قرار می‌دهیم چه از طرف ایران چه از طرف نیروهای نیابتی‌اش باشد.

-تنها راه‌حل؛ یک توافق جدید و بهتر است که به‌طور کامل به تهدیدات ایران بپردازد.

-این تهدیدات بر مبنای ۱۲خواسته است که پرزیدنت ترامپ و وزیر خارجه گفته‌اند و ما آماده‌ایم تا گفتگو کنیم.

-ما گزارشاتی داریم که رژیم ایران در جهت غلطی پیش می‌رود ایران کماکان یک چالش برای صلح و امنیت جهانی است و این بخش مهمی از گفتگوهای ما با متحدان اروپایی می‌باشد.

- جامعه بین‌المللی باید برای حسابرسی از رژیم ایران متحد باشد.

ما از هیچ سیستم پرداخت پول از هر کشوری در جهان که معاملات را با ایران مجاز می‌کند حمایت نمی‌کنیم.

-ما از شمار زیادی از شرکتها و بانک‌های اروپایی متشکریم که در تحریم‌ها همکاری کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd7582e0-4851-47e1-bc41-a6a6914450e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات