728 x 90

مورگان اورتگاس: دستگاه قضایی ایران حقوق‌بشر را سرکوب و نقض می‌کند

مورگان اورتگاس
مورگان اورتگاس

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز شنبه ۲۸تیر۹۹ در یک پیام ویدئویی با اشاره به سالگرد قتل زهرا کاظمی عکاس ایرانی - کانادایی و هم‌چنین سالگرد قتل‌عام سال۶۷ در توئیتر خود نوشت: ما از جامعه جهانی و تک‌تک دولتها می‌خواهیم که برای قربانیان بی‌شمار رژیم امکان بازخواست از مقصران و اجرای عدالت را فراهم کنند.

اورتگاس گفت: دستگاه قضایی رژیم ایران به‌جای اجرای عدالت، حقوق‌بشر را سرکوب و نقض می‌کند.

گفتنی است که در روزهای اخیر صدور حکم اعدام برای سه جوان معترض در آبانماه گذشته موجی از اعتراض را در ایران و جهان به همراه داشت بطوری‌که دونالد ترامپ نیز در توئیتی به فارسی به این حکم ضدانسانی واکنش نشان داد.
وی در توئیت خود نوشت: «سه نفر در ایران برای شرکت کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده‌اند. اعدام آنها در هر لحظه قابل انتظار است. اعدام این سه نفر پیامی اسفناک به دنیا می‌فرستد و نباید انجام شود. اعدام_نکنید».

قابل ذکر است که بیش از شش میلیون نفر با هشتگ‌های اعدام_نکنید #StopExecutionsInIran اعتراض خود را بیان کردند.

مورگان اورتگاس چندی قبل در مورد حکم اعدام سه تن بازداشت‌ شده اعتراضات مردمی آبان سال۹۸ نوشت: «گزارش ‌شده است که این معترضان مورد ضرب و شتم قرار گرفته، از داشتن وکیل محروم بوده، و تحت فشار وادار به اعترافات اجباری شده‌اند».
وی تأکید کرد که ایران باید حقوق‌بشر را محترم شمرده و به این اعدامها پایان دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2083cfbc-2f7e-47e3-9355-79e7a7d73fc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات