728 x 90

موج ترور فعالان در بصره

موج ترور در بصره
موج ترور در بصره

پلیس عراق روز یکشنبه ۲۷آبان اعلام کرد، یکی از فعالان سیاسی شهر بصره که در سازماندهی تظاهرات اعتراضی علیه کمبود خدمات شهری مانند کم‌آبی و قطع برق، نقش داشت، در مقابل منزلش به ضرب گلوله کشته شد.

خبرگزاری العربیه به‌نقل از پلیس نوشت، وسام الغراوی یکی از چهره‌های برجسته اعتراضات اخیر در شهر بصره که تاثیر فراوانی بر مردم این شهر داشته به‌دست افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

شهر بصره برخلاف این‌که بیش از ۹۰درصد از صادرات نفتی عراق را تأمین می‌کند، از آلودگی آب آشامیدنی و قطع مکرر برق رنج می‌برد.

پلیس بصره گفته است که الغراوی، روحانی عراقی شامگاه روز شنبه در آخرین ساعتهای شب توسط گروهی ناشناس در مقابل منزلش در مرکز شهر بصره، با شلیک گلوله کشته شده است.

الغراوی طی روزهای گذشته در یک نوار ویدئویی گفته بود امکان دارد در روزهای آینده روحانیان به معترضان فتوای حمل سلاح بدهند.

ویدئوی این فعال برجسته عراقی در سطح گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در تاریخ سوم مهر همین سال نیز یکی از زنان فعال حقوق‌بشر عراقی در بصره در روز روشن به ضرب گلوله کشته شد.

العربیه می‌نویسد: خانم سعاد العلی، فعال حقوق‌بشر عراقی در شهر بصره که در اعتراضات ماه سپتامبر یکی فعالان در تظاهرات ضددولتی بوده، به ضرب گلوله کشته شد. همسر سعاد نیز زخمی شده است.

خانم العلی که از تظاهرات ضددولتی حمایت می‌کرد، ریاست سازمان حقوق‌بشری الود العالمی را برعهده داشت.

فعالان سیاسی و مدنی عراقی در شهر بصره عوامل رژیم ایران را به این ترورها متهم می‌کنند

تظاهر کنندگان عراقی در اعتراضات ماههای گذشته در بصره کنسولگری رژیم ایران را به آتش کشیدند.

بیشتر بخوانید

 

گفتنی است که در تابستان گذشته مردم جنوب عراق بلاخص در شهرهای بصره، کربلا، سماوه و… در اعتراض به کمبود خدمات دولتی، قطع برق و آلودگی آب آشامیدنی و نیز نبود فرصتهای شغلی به‌ویژه برای جوانان دست به اعتراض زدند که امواج آن به بغداد هم رسید.

 

 

تظاهر کنندگان در شهرهای جنوب عراق،‌ مقر احزاب الحکمه، حزب‌الدعوه و فضیلت و در استان مثنی دفتر شبه‌نظامیان بدر را به آتش کشیدند. این احزاب وابسته به رژیم ایران هستند.

اسکای نیوز در انعکاسی از این تظاهرات در همان زمان گفت:‌ تمرکز تظاهر کنندگان روی خمینی است و رژیم ایران را محکوم می‌کنند. این تظاهرات تلاش می‌کند این پیام را به دولت عراق و نیروهای سیاسی برساند که ما با حضور رژیم ایران در عراق مخالفیم.

 

مطالب مرتبط

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c88a977-632d-4275-b4dd-72dce282a732"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات