728 x 90

مواظب باشیم کشور سقوط نکند، توسعه پیشکش!

قیام ایران ـ تصویر از آرشیو
قیام ایران ـ تصویر از آرشیو

«گویا به جای توسعه دائماً باید مواظب باشیم که کشور و انقلاب سقوط نکند. باید بدانیم که براندازان اصلی آن‌هایی هستند که برخلاف اراده مردم عمل می‌کنند...»

این نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها از سقوط نظام ولایت فقیه از دهان فرزند رفسنجانی بیرون آمده است. پدرش هفت سال پیش مشغول شنا در استخر محل کارش، مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که سکته کرد و یا داده شد و یا هر عنوانی که برای مصلحت نظام مناسب است! اما به هرحال کسی بود که چهل سال مصلحت پشت مصلحت برای مردم ایران تدارک می‌دید و در این توهم به‌سر می‌برد که نبض کشور در دست او می‌زند اما در سال‌های آخر حیاتش تا حدودی از این توهم درآمده بود و برای خارج شدن امور از بسط یدش به خدا شکایت می‌کرد!... حالا رژیم آخوندی که حاصل فعالیت‌های اوست، به جایی رسیده است که محسن رفسنجانی، ثمره کار پدر را در آستانه سقوط و فروپاشی می‌بیند و ناله «وطن» سر می‌دهد و نجوا می‌کند: «دریغ است که ایران ویران شود» (سازندگی۷خرداد۱۴۰۲).

 

آمارها سراشیبی به عمق دره را نشان می‌هند

محسن رفسنجانی نشانه‌های سقوط محتوم فاشیسم مذهبی را با چند آمار منتشر شده در عموم رسانه‌های حکومتی، گواه پیش‌بینی خود می‌گیرد. این‌که قیمت دلار پس از شاخ و شانه کشیدن دولت منصوب خامنه‌ای در دهه۸۰ به جامعه جهانی و متعاقب آن تحریم‌های اقتصادی، از ۱۰۰۰تومان به ۴۰۰۰هزار تومان افزایش یافت. رشد اقتصادی صفر درصدی و سرمایه‌گذاری منفی در دهه۹۰، گسترش فقر در جامعه به بالاتر از ۵۰درصد و رو به نابودی رفتن طبقه متوسط؛ و این‌که در دو سال گذشته دولت گماشته خامنه‌ای تورم افسار گسیخته و فقر بیشتر را بر مردم تحت ستم تحمیل کرده است...

با این حال عناصر اصلاحاتی‌های وابسته به نظام ولایت فقیه نظیر بچه رفسنجانی در توجیه صدور بنیادگرایی و تروریسم، همکار و هم نفس باند ارتجاعی غالب‌اند تا جایی که می‌پذیرند سرمایه‌های مردم به نان شب محتاج گردیده، صرف خرید بمب و موشک و ساخت و تولید تجهیزات لازم برای توسعه نیروهای نیابتی و تروریست گردد. رسانه حکومتی خبرآنلاین ۲۴اردیبهشت نوشت: «اگر برای تأمین از خارج، قیمت خرید یک موشک هدایت‌شونده برد متوسط ۳۰۰ کیلومتری سوخت مایع یا جامد حدود یک میلیون دلار فرض شود و این قیمت حداقل دوبرابر قیمت واقعی تمام شده آن و شاید بیشتر باشد، لذا ساخت داخلی آن حتی بالاتر از قیمت فروش به‌دلیل نیاز امنیت ملی توجیه‌پذیر است و کسی به آن خرده نمی‌گیرد (!)... اگر به امکان صادرات هم برسد، می‌تواند موفقیت‌های خود را دوچندان کند»

جالب این‌که نقش خودش و باند مغلوب نظام در همکاریهای نظامی با خونخوارترین حکومت تاریخ معاصر ایران را هم به رخ می‌کشد: «در دوران جنگ و بعد از آن توفیق پیش آمد که حداقل ۶ سالی در امر تحقیقات و ساخت تولیدات صنایع نظامی‌ پیشرفته و موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد در صنایع سپاه، فعالیت کنم و مسئولیتی از رده کارشناس تا مدیریت تولید، هماهنگی، برنامه‌ریزی و مدیریت عاملی نیز داشته‌ام» (همان)

 

بزرگ‌ترین اشتباه پدرخوانده

حالا این خادم بیت خامنه‌ای با این‌که پدرش را در جنگ گرگ‌ها از دست داده است و ایل و تبارش در حضیض فرو افتادگی به‌سر می‌برند باز هم چشم به الطاف «آقا» دارد تا شاید از خر شیطان پایین بیاید و مملکت را به نابودی نکشاند. وی حتی شهامت حسین مرعشی از خادمان رفسنجانی را هم ندارد که در فرو رفتن کشور در گرداب بحرانها، نقش پدرخوانده را یادآوری می‌کند: «اگر بخواهم الآن از دو تا از اشتباهات آقای هاشمی به شما بگویم، می‌گویم یکی اصرار آقای هاشمی برای این‌که روحانیت به دولت و به مناصب حکومتی ورود کنند، این اصلاً تصمیم درستی نبود. اشتباه دوم این بود که آقای هاشمی سال‌ها تلاش کرد اختلافات را پنهان بکند. حتی ماهایی که نزدیک آقای هاشمی‌بودیم، نمی‌دانستیم که چرا آقای هاشمی‌ سعی می‌کند بگوید اختلاف نیست!» (هم‌میهن۲۰دی۱۴۰۱)

ورود آخوندهای دین‌فروش به ارکان قدرت، نیازی بود که خمینی و دارو دسته حاکم بر میهن برای سرکوب مردم و نیروهای پیشتاز و انقلابی با توجیه مذهبی از نان شبشان واجب‌تر می‌دانستند. آنان مجبور بودند در عوض خدمت‌گزاری قسی‌القلب ترین عناصر روحانی نما، امتیازات حیرت‌انگیز اقتصادی به آنها و آقازاده‌های تشنه دلارهای نفتی اعطا کنند. هم‌چنین تا جایی که می‌توانستند بر روی جنگ و دعواهای برای کسب قدرت و ثروت بیشتر، چادر پنهان‌کاری و انکار بکشند.

 

چشم‌انداز سقوط محتوم

پس از قیام شکوهمند جوانان آگاه و شورشگر میهن در برابر فاشیسم مذهبی، و تداوم کنشهای انقلابی از سوی هم میهنان به جان آمده نظیر مردم دلاور بلوچ و کرد و فارس و سایر اقشار و طبقات تحت ستم میهن، هم‌چنین مقاومت سازمان یافته‌ای که شبانه روز در داخل و خارج میهن با ایستادگی تمام عیار، دست به دست هم داده تا بساط حکومت ظالمان را بر چینند. عموم ناظران بین‌المللی نیز اذعان کرده‌اند که این رژیم روزهای آخر خود را سپری می‌کند. اظهارات نمایندگان پارلمان اروپا در دیدار با خانم رجوی، بیان این واقعیت است. هم‌چنین بیانیه بیش از صد تن از رهبران جهان در فراخوان جامعه بین‌الملل برای ایستادگی و قاطعیت در برابر رژیم آخوندی تاییدی بر این امر است.

این آمادگی برای قبول سقوط محتوم این نظام را می‌توان از زبان حسین علیزاده دیپلمات سابق شنید: «وضعیت جمهوری اسلامی، وضعیت متروپل است که امروز و فردا فرو می‌ریزد. من بارها گفته‌ام که جمهوری اسلامی‌ تمام شده است و مرده است. مشکلش این است که دفن نشده است. روز دفن جمهوری اسلامی‌ فرا خواهد رسید. ولایت فقیه قطعاً به زباله‌دان تاریخی خواهد پیوست» (سایت نویسنده ـ ۱خرداد۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb2a7deb-e9e9-4818-9be8-4662f4337d96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات