728 x 90

مهلت برای وزارت امور خارجه آمریکا برای ارائه جزئیات در مورد پرونده رابرت مالی نزدیک است

راب مالی
راب مالی

نشنال امارات روز ۱۹تیرماه نوشت: مهلت برای وزارت امور خارجه آمریکا [توسط کنگره] برای ارائه جزئیات در مورد پرونده رابرت مالی نزدیک است.
وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که در حال تلاش برای پاسخگویی به یک نماینده ارشد جمهوری خواه در کنگره است که درخواست اطلاعات بیشتر در مورد علت مرخصی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران کرده است.

مایکل مک کال، که ریاست کمیته بانفوذ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده دارد، پس از این‌که رابرت مالی در ماه گذشته به مرخصی فرستاده شد، به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه نامه نوشت.

مک کال تا ۱۱ژوئیه به وزارت امور خارجه فرصت داد تا حسابرسی کامل و شفاف از شرایط مربوط به تعلیق مجوز امنیتی مربوط به رابرت مالی را ارائه کند.
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که مقامات در حال همکاری با دفتر آقای مک کال هستند...
خبرگزاری Semafor روز جمعه گزارش داد که FBI تحقیقاتی را در مورد مدیریت آقای مالی با اطلاعات محرمانه آغاز کرده است. FBI از اظهارنظر خودداری کرد...

 

سی.بی.اس نیوز، در گزارشی در همین رابطه نوشت: منابع متعدد می‌گویند که اف.بی.آی در حال بررسی راب مالی، نماینده بایدن در ایران در مورد رسیدگی به مواد محرمانه است
سه منبع آگاه به سی‌بی‌اس نیوز گفتند که اف.بی.آی اکنون در حال بررسی راب مالی، نماینده بایدن در ایران است.
یکی از منابع آگاه به سی.بی.اس نیوز گفت که اف.بی.آی در حال بررسی نحوه رسیدگی مالی به مواد طبقه‌بندی شده است. مشخص نیست که آیا بررسی این دفتر شامل موضوعات دیگری است یا خیر. هیچ نشانه‌ای از این منبع وجود ندارد که اف.بی.آی آن را یک موضوع جنایی در این مرحله می‌داند.
مالی به‌عنوان فرستاده ریاست‌جمهوری برای ایران در وزارت‌خارجه مستقر بود و کارنامه او شامل تلاش برای احیای مجدد توافق هسته‌یی با ایران و هم‌چنین مذاکرات بر سر حداقل سه شهروند آمریکایی بود که به ناحق توسط تهران در بازداشت هستند. مالی از نزدیک با آنتونی بلینکن وزیر خارجه و شورای امنیت ملی کاخ‌سفید که بخش خاورمیانه آن توسط برت مک گرک رهبری می‌شود، هماهنگی داشت.
سناتور کریس کونز، عضو دموکرات ایالت دلاور، عضو کمیته روابط خارجی، در برنامه Face the Nation در سی.بی.اس گفت که او در مورد وضعیت امنیتی مالی یا هیچ‌گونه دخالت FBI در جریان نبوده است. او هم‌چنین از کنگره خواست تا در مورد بسیاری از موضوعات مرتبط با ایران، از جمله وضعیت هر گونه مذاکره احتمالی با ایران، مطلع شود.
کونز روز یکشنبه گفت: «رژیم ایران پهپادها و مهمات حیاتی را برای تجاوزات خود به اوکراین در اختیار روس‌ها قرار می‌دهند. من فکر می‌کنم که این تنش حتی بیشتری بر هر گونه گفتگوی احتمالی بین ایالات متحده، متحدان منطقه‌ای ما و ایران وارد می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a77d9f9d-3fea-4853-a1b0-363ef7a6b9bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات