728 x 90

مهاجرت ۴هزار پزشک و ۳۰۰هزار دانشگاهی طی سه سال از کشور

مهاجرت از کشور - عکس از آرشیو
مهاجرت از کشور - عکس از آرشیو

قاضی‌زاده هاشمی عضو مجلس رژیم از فریمان در مجلس ارتجاع گفت: متاسفانه طی سه سال گذشته حدود ۴ هزار نفر پزشک و حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت دانشگاهی که مدارک آن‌ها فوق لیسانس و دکترا بوده، از کشور مهاجرت کردند.

عضو مجلس ارتجاع در ادامه گفت: زمانی که انجمن‌های صنفی، تخصصی و دانشگاهی نتوانند دایره نفوذ خود را به معنای جذب و نگهداری افراد جهت مشارکت در توسعه و آبادانی کشور حفظ و صیانت کنند، گریز از مرکز شکل می‌گیرد.(خبرگزاری حکومتی انتخاب ۱ آذر)

همچنین رئیس کل سازمان نظام پزشکی رژیم طی گزارش خبری گفت: مهاجرت پزشکان قبل از کرونا بوده و هنوز هم ادامه دارد و به لحاظ آماری به نسبت کل جامعه پزشکی کشور، آمار معناداری نیست، اما حتی مهاجرت یک پزشک هم برای ما سنگین است، زیرا هزینه‌های بسیار زیادی برای تربیت یک پزشک صورت می‌گیرد و فعالیت نخبه‌های علمی ما در کشور‌های دیگر، برای ما قابل پذیرش نیست.

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی رژیم گفت: شاید در سال‌های آینده به دلیل بحران کمبود متخصص، ناچار شویم بیماران را برای ادامه درمان به کشور‌های دیگر بفرستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی رژیم در مورد مهاجرت پزشکان گفت: مهاجرت پزشکان قبل از کرونا بوده و هنوز هم ادامه دارد ..اما حتی مهاجرت یک پزشک هم برای ما سنگین است، زیرا هزینه‌های بسیار زیادی برای تربیت یک پزشک صورت می‌گیرد و فعالیت نخبه‌های علمی ما در کشور‌های دیگر، برای ما قابل پذیرش نیست.

او ادامه داد: پزشکان ما مهاجرت می‌کنند، چرا که شرایط ادامه کار در رشته پزشکی در کشور را مناسب نمی‌بینند و به دلیل غیرواقعی بودن تعرفه‌ها و سختی‌های گذراندن طرح و عدم استقبال از ادامه تحصیل و گرفتن تخصص، خروج از کشور را گزینه مناسبی می‌دانند.

رئیس زاده گفت: در حال حاضر به دلیل عدم استقبال پزشکان از ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی و فوق تخصص ممکن است در سال‌های آینده با بحران کمبود متخصص مواجه شویم و ناچار شویم بیماران را برای ادامه درمان به کشور‌های دیگر بفرستیم.

او بیان کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان شرایط اقتصادی برای کار کردن یک پزشک عمومی مهیا نیست و دلیل این امر، معیوب بودن سیستم ارجاع و غیرواقعی بودن تعرفه هاست و عموما پزشکان عمومی توانایی تهیه یک مطب و انجام فعالیت را ندارند.(سایت حکومتی فرارو اول آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8092c8e6-3ef4-4c58-bcf8-879e6f7a02f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات