728 x 90

مهاجرت ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰پرستار از ایران

مهاجرت پرستاران
مهاجرت پرستاران

محمد تقی جهانپور؛ معاون سازمان نظام پرستاری رژیم آخوندی در مصاحبه‌یی که خبرگزاری حکومتی ایسنا آن را روز چهارشنبه ۵مرداد منتشر کرد اعتراف کرد که به‌رغم کمبود ۱۰۰هزار پرستار در کشور؛ ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰پرستار از ایران مهاجرت می‌کنند.
این کارگزار رژیم با اعتراف به شرایط بسیار سخت کاری پرستاران در مصاحبه خود پیرامون مهاجرت پرستاران گفت: «نیروهای پرستاری اعم از شرکتی و طرحی نقش بسیار بزرگی در دوران کرونا و مدیریت بیماری، در بیمارستانها و مراکز درمانی داشته‌اند؛ اما علی‌رغم وعده‌هایی که در خصوص جذب به آنها داده شده بود و قرار شد که این پرستاران تبدیل وضعیت و استخدام شوند، اما به‌محض این‌که موج ششم کرونا فروکش کرد تمام وعده‌ها به فراموشی سپرده شد و مسئولان به‌قول خود عمل نکردند.

دو سال است که وعده و قول‌های تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تکرار می‌شود، از دیماه سال۱۴۰۰ نیز وزارت بهداشت تعهد کرده که تعرفه‌های پرستاری را اجرا کند در حالی که تاکنون بابت این موضوع ریالی به پرستاران پرداخت نشده است».
جهانپور در ادامه مصاحبه خود درباره علت مهاجرت پرستاران به‌رغم کمبود پرستار در ایران اعتراف کرد: «در کل کشور با کمبود بیش از ۱۰۰هزار پرستار روبه‌رو هستیم و بر اساس گواهی‌های صادر شده اخیر، ماهانه حدود ۱٠٠ تا ۱۵٠پرستار مهاجرت می‌کنند؛ آن هم در شرایطی که به‌شدت نیازمند پرستار هستیم. آمار نگران‌کننده مهاجرت پرستاران از کشور، که دلیل آن هم مساعد نبودن وضعیت استخدامی، وضعیت مالی و معیشتی، نبود امنیت شغلی و نداشتن تسهیلات رفاهی، فرسودگی شغلی، و میزان بالای سختی کار و اضافه کارهای اجباری، رعایت نشدن نسبت پرستار به بیمار و... است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ceac4d4-40c5-4615-890a-8ebe32fcf473"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات