728 x 90

حمله موشکی به منطقه سبز بغداد در یک کیلومتری سفارت آمریکا، رئیس جمهور آمریکا: اگر رژیم ایران می‌خواهد بجنگد، این پایان رسمی رژیم ایران خواهد بود

منطقه  سبز بغداد - عکس از آرشیو
منطقه سبز بغداد - عکس از آرشیو

این خبر تکمیل می‌شود.

خبرگزاری رویترز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ به‌ نقل از منابع نظامی عراق گزارش داد یک موشک به منطقه سبز بغداد شلیک شده است اما تلفاتی در بر نداشته است.

یک اطلاعیه نظامی عراق گفت: یک موشک کاتیوشا در وسط منطقه سبز فرود آمده است. این اطلاعیه می‌افزاید جزئیات بیشتر بعداً به اطلاع خواهد رسید.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد یک مقام نظامی عراق به این خبرگزاری گفته است موشک کاتیوشا در فاصله کمتر از یک مایلی سفارت آمریکا فرود آمد. این مقام نظامی گفته است بر این اعتقاد است این موشک از شرق بغداد شلیک شده است منطقه‌ٔ که محل سکونت شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران است.

خبرگزاری حکومتی فارس گزارش داد تعداد خمپاره یا موشک کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز اصابت کرده است.

 

روزنامه ساندی اکسپرس ضمن انتشار این خبر گفت: این حمله دو روز بعد از آن است که گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار رژیم ایران با صدور اطلاعیه مشترکی گفته بودند منافع خارجی در عراق را مورد حمله قرار می‌دهند. یک خبرنگار روزنامه واشنگتن پست گفت این اولین حمله از این نوع بعد از سال ۲۰۱۵است.

 

تلویزیون العربیه گزارش داد این حمله به‌دنبال افزایش تنش در منطقه و بعد از آن صورت می‌گیرد که آمریکا فرمان تخلیه کارکنان غیرضروری خود را از عراق داده بود.

 

به‌دنبال حمله به منطقه سبز بغداد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: اگر رژیم ایران می‌خواهد بجنگد، این پایان رسمی رژیم ایران خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکن.

خبرگزاری رویترز ضمن بازتاب توئیت رئیس جمهور آمریکا افزود: در حالیکه تنش بین دو کشور بالا می‌گیرد، رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود رژیم ایران را تهدید کرد و نگرانی در مورد احتمال رویارویی بین آمریکا و رژیم ایران را افزایش داد.  رویترز افزود: ترامپ تحریمهای اقتصادی علیه رژیم ایران را سخت‌تر کرده است. دولت او می‌گوید حضور نظامی آمریکا را در منطقه افزایش داده است و رژیم ایران را متهم می کند که منافع و نیروهای آمریکایی را تهدید کرده است.»

خبرنگار سی بی اس نیوز در وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: یک مقام وزارت خارجه آمریکا در مورد حمله موشکی بغداد گفت اگر چنین حمله‌یی توسط شبه نظامیان مزدور رژیم ایران یا عناصری از این نیروها انجام شده باشد ما رژیم ایران را مسئول خواهیم دانست و متناسب با آن اقدام خواهیم کرد
خبرنگار سی بی اس نیوز افزود:  این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت ما این واقعه را جدی تلقی می‌کنیم. ما در دو هفته گذشته روشن ساخته‌ایم که هیچ‌گونه حمله علیه اتباع آمریکایی و اماکن آن تحمل نخواهد شد و به شکل قاطعی به آن پاسخ خواهیم داد.  
 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13f46805-5c52-410e-a772-d87120b23ed6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات