728 x 90

ممنوعیت پرواز هواپیماهای مسافربری بر فراز ایران - شرکت هواپیمایی امارات به دیگر ایرلاینهای اروپایی پیوست

سازمان فدرال هوانوردی آمریکا
سازمان فدرال هوانوردی آمریکا

شرکت هواپیمایی امارات به دیگر ایرلاینهای اروپایی پیوست و اعلام کرد تمامی پروازهای خود را بر فراز خلیج‌فارس به مناطقی دورتر از مناطق درگیری احتمالی تغییر می‌دهد. روز جمعه برخی شرکتها از جمله شرکت‌های بریتیش ایرویز، لوفت هانزا، اتحاد و ک.ال.ام اعلام کرده بودند که پروازهای خود بر فراز بخش‌هایی از ایران را متوقف خواهند کرد. بسیاری از این شرکتها گفته‌اند دستورالعمل سازمان هوانوردی آمریکا را دنبال خواهند کرد. سازمان هوانوردی آمریکا پیش‌تر پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز آب‌های ایران را ممنوع اعلام کرده بود.

 

سازمان فدرال هوانوردی آمریکا با صدور یک فرمان اضطراری پرواز هواپیماهای مسافربری این کشور، بر فراز آبهای ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز را ممنوع کرد.

این فرمان در پی انهدام یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی تنگه هرمز صادر شده است.

بنا‌ به گزارش سازمان هوانوردی آمریکا، هنگامی که پهپاد آمریکایی منهدم شد یک هواپیمای مسافربری در ۸۳کیلومتری محل حادثه در حال پرواز بوده است.

سازمان هوانوردی آمریکا عامل نگرانی خود را تشدید تنشهای نظامی و کاربرد موشکهای با برد زیاد در نزدیکی مناطق پرتردد هوایی عنوان کرده است.

 

 

هواپیمایی یونایتد ایرلاینز پرواز بر آسمان ایران را به حالت تعلیق در آورد

هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا امروز جمعه ۳۱خرداد۹۸، عبور پروازها از فرودگاه نیوآرک نیوجرسی به مقصد بمبئی هند بر فراز آسمان ایران را به‌دلیل نگرانی به‌حالت تعلیق در آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز در پی شدت گرفتن تنش میان آمریکا و رژیم ایران و احتمال وقوع درگیری میان دو طرف در هر لحظه، هواپیمایی یونایتد ایرلاینز تصمیم گرفت به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی عبور پروازها از فرودگاه نیوآرک نیوجرسی به مقصد بمبئی هند از طریق آسمان ایران را به‌حالت تعلیق در آورد.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا با انتشار بیانیه‌یی گفت: «با توجه به حوادث کنونی در ایران و انجام بررسی‌های کامل ایمنی و امنیتی، تصمیم گرفتیم خدمات پروازی به مقصد هند از طریق آسمان ایران را تا اطلاع ثانوی متوقف کنیم».

ماه گذشته اداره هوانوردی فدرال آمریکا FAA به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرده بود تا به‌دلیل افزایش فعالیت‌های نظامی و تنشهای سیاسی در هنگام پرواز بر فراز آسمان ایران و مناطق مجاور آن دقت بالایی را به کار ببرند.

 

شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند پرواز بر فراز آب‌های ایران را ممنوع کرد

شرکت هلندی کی.ال.ام پرواز بر فراز آب‌های ایران را ممنوع کرد. روز جمعه سخنگوی این شرکت اعلام کرد به‌عنوان اقدامی احتیاط آمیز از پرواز بر فراز بخش‌هایی از ایران خودداری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویتر شبکه خبری هلندی ان او اس گزارش کرد این شرکت هواپیمایی در پی تصمیم شب گذشته سازمان فدرال هوانوردی آمریکا مبنی بر ممنوعیت پرواز هواپیماهای مسافربری این کشور بر فراز آبهای ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز تصمیم گرفته تا مسیر برخی از پروازهایش را تغییر دهد.

 

شرکت هواپیمایی استرالیایی، کوانتاس و شرکت هواپیمایی لوفتانزا پرواز بر فراز خلیج فارس را ممنوع کردند

شرکت هواپیمایی استرالیایی، کوانتاس و شرکت هواپیمایی لوفتانزا و شماری دیگر از شرکت های هواپیمایی کشورهای مختلف اعلام کردند به دلیل حوادث اخیر در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، پروازهایشان را بر فراز این منطقه ممنوع کردند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4760b6a5-4bd9-47e5-8fce-b209fc8f054b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات