728 x 90

ممنوعیت پخت نان بربری در ماکو با ترفند «بربری نماد صبحانه است»

نان بربری نماد صبحانه!
نان بربری نماد صبحانه!

 ستاد سرکوب موسوم به امر به معروف و نهی از منکر رژیم آخوندی در استان آذربایجان غربی دستور داده است که چون در شهرهای آذری نان بربری «نماد صبحانه» است، نانوایی‌های بربری باید شیفت صبح ماه رمضان تعطیل باشند.

به گزارش وب‌سایت حکومتی «رویداد ۲۴» ۱۵فروردین، به‌دنبال اجرایی شدن این دستور نانوایی‌های بربری باید از ساعت « ۱۵بعدازظهر تا نیم ساعت قبل از افطار اقدام به پخت نان کنند» و در غیر این صورت با «جریمه سنگین و پلمپ» روبرو خواهند شد.

روز گذشته دادستان کل کشور رژیم آخوندی اعلام کرد که با روزه‌خواری در ملأعام باید برخورد کرد و در نامه‌یی به سرکرده نیروی انتظامی نیز برخورد با روزه‌خواران ابلاغ شد. 

الله‌وردی حسن‌زاده، رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه خبر ممنوعیت پخت نان بربری در شیفت صبح را تأیید کرده و گفته است، نانوایی‌هایی که نان بربری، روغنی و سنگک پخت می‌کنند باید در ماه رمضان از ساعت ۱۵ بعدازظهر تا نیم ساعت قبل از افطار اقدام به پخت نان کنند.

حجت پام، عضو شورای حکومتی شهر ماکو در واکنش به تعطیلی یکماهه پخت نان‌بربری در صبح‌ها، گفته است: «مردم آن‌قدر به من زنگ و پیامک می‌زنند و واقعاً نمی‌دانم باید چه جوابی به آنها بدهم! خیلی از مردم از ارومیه و خوی هم پیام می‌دهند و می‌گویند در آنجا هم همین وضعیت در حال اجرا است و واقعاً وضعیت عجیبی است».

در همین رابطه رئیس اتحادیه نانوایان آذربایجان غربی گفته است ممنوعیت پخت سنگک و بربری در شیفت صبح ماه رمضان از ۴۰سال پیش اعمال می‌شود. (خبرگزاری عصر ایران ۱۶فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7b4abff-dfeb-4c30-b7bb-72bc043fe3a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات