728 x 90

مماشات در سالگرد انفجار بیروت

انفجار در پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت
انفجار در پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت

روز دوم آبان ۱۴۰۲ اعلام شد ۲۳تن اعضای کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد (از مجلسین عوام و اعیان انگلستان) اعلام کردند لیست‌گذاری سپاه پاسداران «دیر» شده است.

نمایندگان مردم انگلستان در بیانیه خود افزوده‌اند اکنون بیش از هر زمان دیگری ممنوعیت و لیست‌گذاری سپاه پاسداران ضروری است، منطقه نیاز مبرم به ثبات دارد و لیست‌گذاری سپاه پاسداران گامی حیاتی در جهت دستیابی به این هدف است.

نمایندگان کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد در بیانیه خود تأکید کرده‌اند: نقش رژیم ایران و سپاه پاسداران در تأمین تسلیحات، حمایت مالی و آموزش گروه‌های تروریستی و هم‌چنین مشارکت آنها در دامن‌زدن به خشونت و درگیری در منطقه غیرقابل انکار است.

لیست‌گذاری سپاه نه تنها یک ضرورت جهانی است، بلکه به‌نفع امنیت ملی خود ماست.

سپاه علاوه بر فعالیت‌های بین‌المللی خود، عمیقاً درگیر سرکوب داخلی مردم ایران نیز می‌باشد که در جریان قیام سراسری ۲۰۲۲، قاطعانه همه اشکال دیکتاتوری را اعم از حکومت دینی کنونی و استبداد ستمگر شاه رد کردند.

ما قاطعانه معتقدیم که ریشه بسیاری از مشکلات در منطقه رژیم ایران است و راه‌حل نهایی این مسائل، تغییر رژیم توسط مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته است.

ما اپوزیسیون دموکراتیک ایران، شورای ملی مقاومت را به‌دلیل افشای جنایات ارتکابی سپاه علیه مردم ایران و برجسته کردن نقش مخرب آن در منطقه و هم‌چنین به‌خاطر پافشاری و دفاع چندین ساله برای لیست‌گذاری سپاه، قویاً ستایش می‌کنیم.

از سوی دیگر وال‌استریت ژورنال سرمقاله روز گذشته خود را به چهلمین سالگرد کشته شدن ۲۴۱ آمریکایی در سال در بیروت اختصاص داد که توسط تروریست‌های مورد حمایت رژیم ایران کشته شدند.

 

یادآوری می‌گردد این همان انفجاری است که پاسدار محسن رفیقدوست بعدها اعلام کرد که هم ایدئولوژی و هم مواد منفجره‌اش از تهران رفته بود. انفجاری که در سایه سیاه سیاست مماشات، نادیده گرفته شد.

گرچه که وزیر خارجه پیشین آمریکا ضرورت حسابرسی از سپاه پاسداران و رژیم آخوندها را در این مورد خاص مورد تأکید قرار داده بود.

و یک دادگاه آمریکایی هم رژیم را به‌علت آن عملیات به پرداخت غرامت به خانواده قربانیان به پرداخت بیش از ۴۴میلیون دلار محکوم کرده است.

تمامی این یادآوری‌ها در روزهایی اعلام می‌شوند که رژیم آشکارا به اقدامات تروریستی در منطقه اعتراف کرده و بر استمرار آن پافشاری می‌کند، رویکردی که به پشت‌گرمی سیاست مماشات هر روز خون بیشتری از مردم منطقه بر زمین می‌ریزد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de433262-7c21-4fda-8f11-d0e0a98dc685"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات