728 x 90

ملانی جولی: رژیم ایران باید پاسخگوی جانهایی که بی‌رحمانه از دست رفته‌اند باشد

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا
ملانی جولی وزیر خارجه کانادا

ملانی جولی؛ وزیر خارجه کانادا روز سه‌شنبه ۲۷دی با انتشار یک پیام توئیتری ضمن محکوم کردن اعدامها در ایران بر لزوم پاسخگو کردن رژیم ایران در مقابل کشتار مردم تأکید کرد.
وی در پیام توئیتری خود نوشت: «رژیم ایران باید پاسخگوی جانهایی که بی‌رحمانه از دست رفته‌اند باشد، چه سرنشینان پرواز پی‌اس ۷۵۲ یا قتل و اعدام مردم خود که برای حقوق انسانی‌شان مبارزه می‌کنند. کانادا در کنار مردم ایران ایستاده است».

 

روز گذشته نمایندگان پارلمان اروپا خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی شدند. در نشست پارلمان اروپا درباره سرکوب اعتراضات ایران، نمایندگان این اتحادیه بر لزوم قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی، تشدید تحریم‌های حقوق بشری تهران و پاسخگو کردن رژیم تاکید کردند.

 

روز گذشته همچنین روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با اولف کریسترشن، نخست وزیر سوئد بر ضرورت حسابرسی از سپاه پاسداران رژیم آخوندی تأکید کرد و گفت: «آن چه به سپاه پاسداران ایران مربوط می‌شود، کسانی که مسئول اعدامها هستند، کسانی که ترجیح می‌دهند مردم آزاد را برای همیشه در زنجیر نگه دارند، کسانی که پهپادهای مورد استفاده برای کشتن اوکراینی‌ها را تأمین می‌کنند، این افراد باید مورد حسابرسی قرار بگیرند. به همین دلیل است که ما در اینجا در پارلمان خواستار تحریم‌های بیشتری شده‌ایم. زیرا ما می‌خواهیم هر چه بلندتر بگوییم که این افراد (معترض) جوان تاریخ‌ساز خواهند بود. و در حالی‌که آنها این کار را می‌کنند، ما در کنار آنها خواهیم ایستاد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/618624ff-a703-4047-a08e-598b2718ecd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات