728 x 90

مقاومت، شورش، آزادی

هم‌زمان با گسترش ویروس کرونا، خانم مریم رجوی ضمن تأکید بر این‌که صدها هزار زندانی در معرض خطر ابتلا به ویروس مرگبار هستند، برای نجات جان زندانیان به جامعه جهانی فراخوان داد.

روز چهارشنبه ۲۱اسفند خبر ابتلای ۵زندانی به کرونا در زندان مرکزی کرج منتشر شد و ۳۰زندانی در اعتراض به شرایط فضاحت‌بار بهداشتی زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

و ۴۵زندانی سیاسی و دستگیرشدگان آبان ضمن بیان دلایل اعتصاب‌شان نوشتند ما را زنده‌به‌گور کرده‌اند.

خانم مریم رجوی آزاد نکردن زندانیان را جنایت بزرگ علیه بشریت دانست و خواستار مداخله جهان شد. به‌دنبال آن عفو بین‌الملل ضمن فراخوان برای آزادی زندانیان سیاسی نوشت: «این شرم‌آور است که زندانیان تظاهرات‌های آبان و دی ۹۸، ناعادلانه در زندان باقی‌ مانده‌اند».

به‌دنبال بی‌توجهی زندانبانان، روز ۲۹اسفند زندانیان زندان خرم‌آباد در یک اقدام جمعی موفق به خلع‌سلاح زندانبانان و فرار از زندان شدند. مردم خرم‌آباد در خانه‌هایشان را به روی زندانیان فراری گشودند و بسیاری از مردم با ماشین، زندانیان را از شهر خارج کردند تا دست پاسداران به آنها نرسد.

روز بعد، زندانیان زندان مرکزی الیگودرز هم دست به شورش زدند و با خلع‌سلاح برخی از مأموران زندان، درصدد فرار برآمدند.

یک روزنامه حکومتی از قول فرماندار الیگودرز نوشت: «در ساعت ۱۷ و ۴۵دقیقه یکم فروردین در اقدامی غیرقانونی، زندانیان دست به شورش زده و ضمن تخریب اموال زندان به‌قصد فرار با مأموران درگیر شده که با شکستن درب‌های داخلی زندان به درب اصلی نزدیک شدند.

سخنگوی مجاهدین پس از شورش زندانیان خرم‌آباد گفت: «درود درود به زندانیان و دست مریزاد. رژیم یا باید خودش آزاد کند یا شورش جواب کار است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1490d0d6-a6c0-4d1c-8956-61954a9fd25b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات