728 x 90

مقامات آمریکایی باید با مرگ رئیسی به وضعیت وخیم‌شونده حقوق‌بشر ایران بپردازند

هلاکت رئیسی
هلاکت رئیسی

سایت استارز اند استرایپس وابسته به پنتاگون، روز سه‌شنبه اول خردادماه با درج مطلبی به‌قلم ساشا شیهان درباره مرگ ابراهیم رئیسی و پی‌آمدهای آن نوشت: مقامات آمریکایی باید با مرگ رئیسی به وضعیت وخیم‌شونده حقوق‌بشر ایران بپردازند.

در این مطلب آمده است: با مرگ نابهنگام ابراهیم رئیسی، به‌اصطلاح «جلاد تهران» و امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشور، در سقوط بالگرد در یکی از استانهای شرقی ایران در نزدیکی آذربایجان در اوایل این هفته برای ارزیابی تشدید نقض حقوق‌بشر در تهران و افزایش نارضایتی در خیابانهای ایران، مقامات آمریکایی عاقلانه عمل خواهند کرد.
- این در حالی است که مخالفان و گروه‌های اپوزیسیون، عمدتاً سازمان مجاهدین خلق ایران (PMOI/MEK) و ائتلاف اصلی آن، شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، مکرراً اقدامات مشخصی را که می‌توانند برای عدم انجام آن بردارند، تشریح کرده‌اند. فقط از فعالیت‌های خصمانه رژیم جلوگیری می‌کند، بلکه به مردم ایران کمک می‌کند تا به تغییرات دگرگون کننده‌ای دست یابند که یک بار برای همیشه به این فعالیتها پایان می‌دهد.

 مرگ رئیسی یک ضربه راهبردی به جمهوری اسلامی و نظام سیاسی آخوندها هم به‌عنوان رئیس‌جمهور فعلی و هم به‌عنوان وارث بالقوه ولی‌فقیه است. مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید از این لحظه مناسب استفاده کنند و رژیم منفور ایران را با یک بحران اساسی با بازگشت به استراتژی فشار حداکثری که چهره‌های جنگ‌طلب را مسئول اعدامها، قتل‌عام و صدور تروریسم توسط حکومت دینی خود می‌دانست، استفاده کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd2d026f-694a-4fea-8669-16acc580a25f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات