728 x 90

مقاله تاون هال: نقش ظریف در تروریسم بین‌المللی

جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران
جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران

در آوریل ۲۰۱۹، جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران به‌عنوان مهمان ارجمند در مقر سپاه پاسداران مورد استقبال قرار گرفت. سپاه توسط آمریکا به‌عنوان یک سازمان تروریستی تعیین شده است. بخش عملیات ویژه خارجی آن، سپاه قدس، سال‌ها پیش این عنوان را دریافت کرده بود.

گزارش‌شده که وی گفته است برای هماهنگی سیاست‌ها جلسات هفتگی را با قاسم سلیمانی فرمانده معدوم نیروی قدس برگزار می‌کرده. آمریکا هم‌چنین در جریان بازدید از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ظریف را تحریم اقتصادی کرده و آزادی حرکت وی را در خاک آمریکا محدود کرده است.

در واقع، همکاری و هماهنگی ظریف با طراحان عملیات تروریستی توسط رژیم ایران نقش وی را بیشتر از یک وزیر خارجه متعارف شبیه "وزیر تبلیغات"می‌کند. اما دخالت ظریف در تروریسم بسیار گسترده‌تر است. اواخر ماه گذشته دادرسی بی‌سابقه‌یی با حضور یک دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی و سه همدست در بلژیک آغاز شد.

اسدالله اسدی، به‌اصطلاح"دیپلمات" ظریف، متهم به قاچاق بمب به اروپا هنگام مسافرت با گذرنامه رسمی، و سپس انتقال ماده منفجره قدرتمند TATP به دو عامل شده است (تاون هاول به قلم بروس مک کولم۲۸آذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/872141e7-0b35-430f-bbe6-9b6a7677dc8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات