728 x 90

معنای «توسعه» در حکومت یکدست!

 توسعه در حکومت آخوندی - عکس از آرشیو
توسعه در حکومت آخوندی - عکس از آرشیو

در حالی که آخوند رئیسی جلاد با ارائه طرح چپاولگرانه درازمدت نظام تحت عنوان «برنامه هفتم توسعه» مدعی پیشرفت در بهبود وضع مردم شده، دیگر ایادی رژیم در وحشت از توفان در تقدیر ناشی از خشم مردم، با بیان گوشه‌هایی از واقعیت حساب خود را از نظام جدا می‌کنند.

از جمله بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس رژیم با بیان این‌که «قریب به ۲۰میلیون نفر در کشور در شرایط مساعدی نیستند که حدود ۳میلیون خانوار بوده و دچار فقر مطلق هستند» تأکید کرد آمار نشان می‌دهد یک چهارم ایرانیان در فقر مطلق به‌سر می‌برند».

سایت حکومتی اقتصاد ۲۴ در مورد توسعهٔ فقر نوشت: «بسیاری از اقتصاددانان معتقدند ظرف سال‌های گذشته طبقه متوسط جامعه رو به نابودی رفته و حذف شده و به سمت طبقه ضعیف جامعه کشانده شده است».

حسن صادقی رئیس نهاد حکومتی موسوم به اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری، اذعان کرد: «دلیل این وضعیت غیرقابل تحمل به‌طور ۱۰۰درصد دولت است، یعنی دولت برای جبران کسری بودجه دلار را گران می‌کند و باطبع همه چیز به‌طور پررنگی گران می‌شود».

وی به یک نمونه از ابعاد غارت از جیب مردم زیر لوای سیاست‌های دولت اشاره کرد و گفت: «فردی ۴۵۰میلیون دلار از بانکی که متعلق به خودش بوده وام گرفته و با این پول ملک خریده است و حالا با این گرانی‌ها ۴۵۰میلیون دلارش ۴میلیارد دلار شده است. این قبیل کار‌ها در دولتی رخ می‌دهد که خودش را ام القرای جهان اسلام می‌داند. بیچاره آن پیرزنی که ۲ریال در بانک گذاشته بود تا با سودش زندگی کند. اما ۲ ریالش صنار شد و حتی ۳۰شاهی هم نشد، چون ارزش پول ملی روزبه‌روز بیشتر سقوط کرد».

این کارگزار حکومتی در وحشت از فضای انفجاری جامعه گفت: «باید به دولت گفت، تو اقتصاد کشور را ویران کردی، تو سرمایه مردم را به یغما بری، تو قشر فقیر را حاشیه‌نشین کردی».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bd0a072-95b8-4915-afef-5e9f15e1c133"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات