728 x 90

معاون کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل: وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران

حقوق‌بشر سازمان ملل
حقوق‌بشر سازمان ملل

ندا الناشف، معاون کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، ۳۱خرداد در گزارشی به شورای حقوق‌بشر این سازمان با اشاره به وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران اظهار داشت، احترام به حقوق‌بشر در این کشور از زمان آغاز اعتراضات اخیر به‌شدت بدتر شده است.

او که گزارش خود درباره شرایط ایران را به این شورا در ژنو ارائه می‌داد با اشاره به بازداشت ۲۰هزار نفر و کشته شدن دست‌کم ۴۴ کودک، از جمله ۱۰ دختر در جریان اعتراضات افزود که بیشترین آمار کشتار معترضان در سیستان و بلوچستان بوده که از میان آ‌ن‌ها ۱۰نفر کودک بوده‌اند.

گزارش کمیساریای عالی حقوق‌بشر، بر تحولات ایران پس از آغاز اعتراضات سراسری در پی کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد متمرکز بود و بخش زیادی از آن را اخبار مربوط به‌قتل و اعدام و بازداشت معترضان ۱۴۰۱ و هم‌چنین مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز تشکیل می‌داد.

معاون کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل هم‌چنین با اشاره به گزارشهای منتشر شده درباره اقدامات نیروهای امنیتی حکومت ایران در شکنجه و بدرفتاری با بازداشت شدگان و هم‌چنین اعترافات اجباری و نیز اعمال خشونت جنسی علیه زنان، مردان و کودکان بازداشت شده، از شرایط بد زندانهای ایران ابراز نگرانی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5320d9eb-9238-4f32-8138-985d44e445af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات