728 x 90

معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: رژیم ایران و ونزوئلا از اولویت‌های اصلی وزارت‌خارجه و کاخ‌سفید هستند

کیل براون معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
کیل براون معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

به‌دنبال معرفی الیوت آبرامز به‌عنوان نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران توسط مایک پمپئو، کیل براون معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، بر باقی ماندن رژیم ایران و ونزوئلا به‌عنوان اولویت‌های اصلی وزارت‌خارجه و کاخ‌سفید تأکید کرد و حضور الیوت آبرامز به‌عنوان نماینده ویژه در هر دو حوزه، را ضروری و دارای اهمیت دانست.

معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه ۱۷مرداد در پیامی گفت: «الیوت آبرامز، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا، روز گذشته حوزه نماینده ویژه در امور ایران را هم به مجموعه وظایف خود اضافه کرد که این نشان از تلاقی فزاینده تهدیدهای بازیگران خطرناک بین‌المللی برای ایالات متحده دارد».

کیل براون افزود: «ایران و ونزوئلا هر دو از جمله اولویت‌های اصلی وزارت‌خارجه آمریکا و کاخ‌سفید باقی می‌مانند. دهه‌ها تجربه در سیاست خارجی که الیوت آبرامز، نماینده ویژه وزارت‌خارجه، به این روابط دوطرفه و پویا می‌آورد، به پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک و سیاست خارجی ما کمک خواهد کرد».

الیوت آبرامز پیش از این نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ونزوئلا بود. روز پنجشنبه ۱۶مرداد و پس از اعلام استعفای برایان هوک، مسئولیت نماینده ویژه وزارت‌خارجه در امور ایران هم به الیوت آبرامز سپرده شد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با صدور پیامی ضمن اعلام خبر کناره‌گیری برایان هوک از سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، از وی به‌خاطر کسب «نتایج تاریخی در مقابله با رژیم ایران» سپاسگزاری کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8eed30bc-2eb8-48c3-b0b7-302a12d50625"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات