728 x 90

معاون توانیر رژیم: موج جدید خاموشی برق در راه است

خاموشی برق
خاموشی برق

معاون هماهنگی توزیع توانیر رژیم گفت: موج جدید خاموشی برق در راه است. ذخیرة آب پشت سدها دست کم ۵۰درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته که به‌معنای نصف شدن توان تولید انرژی نیروگاههای برق آبی است.( خبرگزاری حکومتی ایسنا ۳۱ خرداد)

سازمان انرژی اتمی دلیل خاموشی و خروج اضطراری نیروگاه اتمی بوشهر از شبکه را نقص فنی اعلام کرد

روابط عمومی سازمان انرژی اتمی رژیم همچنین روز دوشنبه ۳۱ خرداد اعلام کرد: «به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه بطور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.» این نیروگاه، تنها نیروگاه هسته‌ای ایران است که در حاشیه خلیج فارس واقع شده است.

روابط عمومی سازمان انرژی اتمی رژیم هم اضافه کرد: «بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.»

پیشتر محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی رژیم و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا گفته بود: به دلیل شرایط حاکم بر ارتباطات بین‌المللی کشور و مشکلات ناشی از انتقال ارز و تحریم‌های بانکی با مشکلاتی در زمینه تامین و انتقال ارز برای تامین برخی ملزومات واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر مواجه هستیم.

محمود جعفری افزود: چنانچه راهکاری برای حل آنها پیدا نشود، تولید برق این واحد در سال‌ جاری با مشکلات جدی مواجه شده و متأسفانه بیم آن می‌رود که فعالیت آن متوقف شود. ( ایسنا ۳۱ خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce6eeae2-7b39-4371-a0a6-7cb25a5cd3be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات