728 x 90

مصلحی‌گیت خامنه‌ای برای مهندسی انتخابات - گزارش خبری

شورای نگهبان خامنه‌ای
شورای نگهبان خامنه‌ای

هر دم از این باغ بری می‌رسد…

اخبار مهندسی خامنه‌ای در انتخابات سالهاست بگوش می‌رسید اما آخوند مصلحی وزیر اسبق اطلاعات رژیم برگ دیگری رو کرد که به نام «مصلحی‌گیت» مشهور شده است.

رد صلاحیت رفسنجانی با یک گزارش

آخوند مصلحی در خلال مصاحبه ترتیب‌یافته‌ای در تاریخ ۲۴خردادماه گفت: «بر اساس گزارشات ما از کف خیابان در سال۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات بود. یک عزیزی گفت مگر بچه حزب‌اللهی‌ها می‌گذارند این اتفاق بیفتد. جمع‌بندی من این بود با توجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت بشوند و دلایل آن را هم نوشتم.

فقه‌ها و حقوقدانان شورای نگهبان هر چقدر در ذهنشان گشتند که یک ان‌قلت در مجموعه من بیاورند نتوانستند. یکی از حقوق‌دانان شورای نگهبان سؤالی مطرح کرد که مگر ایشان چه گفته‌اند که رد صلاحیت شوند، گفتم من با شخص کاری ندارم، من می‌گویم حفظ نظام این هزینه و این فایده را دارد».

روزنامه حکومتی انتخاب هم در این خصوص نوشت: «آیت‌الله هاشمی در مصاحبه‌یی با "انتخاب" در پنجم مهر ۱۳۹۴ گفته بود: مصلحی در جلسه آنها گفته که ما صبح و ظهر و شب به‌طور مرتب آرای آقای هاشمی را رصد می‌کنیم که ساعت به ساعت بالا می‌رود و الآن به هفتاد درصد رسیده است و در این چند روز تا انتخابات اگر همین‌طور بالا برود، ایشان از ۹۰درصد بالاتر می‌رود و ما مصلحت نمی‌دانیم. چون اگر ایشان بیاید، همه‌ٔ رشته‌های دوره‌های ما را پنبه می‌کند».

آخوند رفسنجانی در گفتگوی دیگری با هفته‌نامه مثلث به حضور مصلحی در شورای نگهبان اشاره کرده و گفته بود: «در روزهای قبل از اعلام هم مسایلی بود که تقریباً می‌دانستم این کار را می‌کنند. چون یکی از مسئولان امنیتی با معاونانش به جلسه شورای نگهبان رفته بود. بعضی‌ها اعتراض کردند که این کار غیرقانونی است که کسی در جلسه مربوط به انتخابات بیاید. ولی دبیر شورای نگهبان با اختیار خودشان به معاونان گفته بود که بیرون بروند و آن مسئول وارد جلسه شد و گزارش داده بود که «مأموران ما هر روز صبح تا غروب دارند از سراسر کشور نظرسنجی می‌کنند و بر اساس نظرسنجی‌ها، رأی آقای هاشمی تا الآن ۷۵درصد قطعی است و اگر همین موج و روند ادامه داشته باشد، خیلی بالاتر می‌رود و اگر ایشان بیاید تمام رشته‌های چند ساله ما را پنبه می‌کند».

بعد از این‌که تصمیم گرفتند که این کار را بکنند، آقای دکتر روحانی را به شورای نگهبان خواستند و گفتند: تصمیم این است و ترجیح ما این است که ایشان انصراف بدهند. آقای روحانی گفت: «مردم را چکار می‌کنید؟! با توجه به هیجانات مردم حوادثی پیش می‌آید» گفته بود: «برای آن هم باید فکری بکنیم» آقای روحانی خبرشان را آورد و گفت: «من صلاح نمی‌دانم که شما انصراف بدهید.

با قرائت گفته‌های رفسنجانی در سال۹۴ و مقایسه آن با اظهارات مصلحی می‌توان دریافت که این اقدام خامنه‌ای برای حذف رفسنجانی به‌وقوع پیوسته است.

در پس این مهندسی بزرگ پرسش اینجاست که چرا مصلحی اکنون که برای شرکت در سیرک انتخابات خبرگان ثبت نام کرده، چنین به میدان آمده و لو می‌دهد؟ مهم‌تر این‌که چه کسی در سال۹۲ او را به چنین کار خطیری واداشته و امروز نیز او را به صحنه کشانده است؟

موج واکنش‌ها به «مصلحی‌گیت»

در پی اعلام خبر مصلحی، شماری از سران و مقامات رژیم به میدان آمده و ابراز نظر کردند که از خلال آن افتضاحات بیشتری از مهندسی خامنه‌ای بیرون زد:

مجید انصاری عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: «اگر صحبت وزیر اسبق اطلاعات کشور نبود مگر من می‌توانستم این را بگویم که آقا ما مصلحت ندانستیم آقای هاشمی رئیس‌جمهور شود! این ما کیه؟ تو کی هستی که مصلحت ندانستی؟ جریانی که تو را فرستاد آنجا تا اعضای شورای نگهبان را نسبت به مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی دچار تردید بکند، آن جریان سر در آخور که دارد و کجاست؟ البته اولین بار هم نبود. مگر این مسأله در جریان بررسی صلاحیت خبرگان انجام نشد؟ مگر شگفتی‌های عجیب نیافریدند آقایان؟»

علی مطهری، عضو سابق مجلس ارتجاع با اشاره به سخنان مصلحی، نوشته است: «معمای رد صلاحیت شخصیت‌های محبوب در این دوره نیز حل شد: چون رأی داشتند، برای حفظ نظام رد شدند».

محمد مهاجری روزنامه‌نگار باند خامنه‌ای: «به کدخدایی توصیه می‌کنم استعفا دهد»

شکوری راد، از باند مغلوب (تلگرام حکومتی امتداد ۲۴خرداد): سخنان اخیر مصلحی حقیقتی را آشکار کرد که نشان‌دهنده سرمنشأ همه فسادها در نظام است.

مجتبی توانگر و ابراهیم رضایی دو عضو مجلس ارتجاع، حیدر مصلحی را نفوذی در جریان انقلابی نامیدند.

احمدی‌نژاد در دوره ریاست‌جمهوری خود درصدد برکناری وزیر اطلاعات بود اما با برخورد قاطع رهبری روبه‌رو شد.

منشاء مهندسی انتخابات

صرفا با بررسی همین نمونه می‌توان ابعاد بیشتری از مهندسی انتخابات توسط خامنه‌ای را دریافت. خامنه‌ای با بکارگیری شورای نگهبان و سیستم اطلاعاتی و امنیتی‌اش هر روز به جراحی بزرگتری در میان کارگزاران و باندهای خودش دست می‌زند. اگر در نمونه‌های قبلی با حدس و گمان باید دنبال حقیقت باشیم، این بار حقیقت را می‌توان به عیان دید که پدیده‌یی که در نظام منحوس آخوندی در جریان است نه انتخابات، بلکه نمادی از فساد حکومت آخوندی و انتصاب جنایتکارترین باندهای نزدیک به خامنه‌ای است و حاصلی جز سرکوب و کشتار و عقب‌گرد برای ایران ببار نخواهد آورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74c70b9e-5d26-4ab0-848c-c46f6329e625"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات