728 x 90

مصر شش نفر را به جرم جاسوسی برای رژیم ایران به زندان محکوم کرد

دادگاه جنایی عالی امنیت دولت مصر
دادگاه جنایی عالی امنیت دولت مصر

دادگاه جنایی عالی امنیت دولت مصر طی حکمی پنج نفر از متهمان را به اتهام جاسوسی برای رژیم ایران و تلاش برای ضربه زدن به ارتش و مواضع سیاسی و منافع ملی مصر به ۲۵سال و یک نفر را به ۱۵سال زندان محکوم کرد.

 

به گزارش الشرق‌الأوسط، دادگاه کیفری قاهره و دادگاه عالی امنیت کشور، حکم حبس ۱۵سال و پرداخت جریمه ۵۰۰هزار پوند مصر را در حق علاء معوض علی معوض عبید، حسن درباغی معروف به «حاج حسن»، محمد حسن مکاری مشهور به «ابوحسین»، حمیده انصاری، محسن کریمی و حسین شفیعی صادر کرد.

به جز علاء معوض حسین معوض، دیگر محکومان فراری هستند و حکم غیابی در حق آنها صادر شده‌ است.

 

الشرق‌الأوسط افزود: متهم نخست با دیگر متهمان از جمله مسئول پرونده مصر در سپاه پاسداران، برای همکاری با رژیم ایران از راه دادن اطلاعاتی درباره اوضاع داخلی مصر، کمک به جذب و سازماندهی افراد و تشکیل گروهی وابسته به رژیم ایران، به توافق رسید.

بنا بر تحقیقات، متهمان اقدام به تهیه گزارشهایی حاوی اطلاعاتی دربارهٔ اواضاع داخلی مصر، جذب و سازماندهی شهروندان و اعزام آنها به ایران برای گزینش از سوی سپاه پاسداران کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/415b365d-b3ec-47bb-bcfc-1ad5f1c9f7fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات