728 x 90

مصادره محموله‌های نفتی و تسلیحاتی رژیم ایران توسط آمریکا

موشک زمین به هوا - عکس از آرشیو
موشک زمین به هوا - عکس از آرشیو

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه از توقیف موفقیت‌آمیز دو انبار بزرگ تسلیحات رژیم ایران شامل ۱۷۱ موشک زمین به هوا و ۸موشک ضدتانک و هم‌چنین حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار بشکه فرآورده‌های نفتی رژیم ایران خبر داد. نیروی دریایی ایالات متحده این تسلیحات را از دو کشتی در دریای عرب در حین انجام عملیات امنیتی معمول دریایی کشف و ضبط کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: سپاه پاسداران رژیم ایران، یک سازمان تروریستی خارجی، محموله‌های تسلیحاتی را که برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن ارسال می‌شد، سازماندهی می‌کرد. دولت آمریکا به‌طور مشابه فرآورده‌های نفتی رژیم ایران را از چهار نفتکش با پرچم خارجی در دریای عرب یا در مسیر به ونزوئلا توقیف کرده است. این اقدامات نشان‌دهنده بزرگترین مصادره محموله‌های سوخت و سلاح از رژیم ایران توسط دولت آمریکاست.

متیو اولسن، دستیار دادستان کل آمریکا گفت: اقدامات ایالات متحده در این دو مورد ضربه مهلکی به رژیم ایران و شبکه‌های جنایتکار حامی سپاه پاسداران وارد می‌کند. وزارت دادگستری به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مبارزه با تهدیدات ناشی از سازمانهای تروریستی و همه کسانی که به‌دنبال آسیب رساندن به آمریکا و متحدانش هستند، ادامه خواهد داد.

متیو گریوز، دادستان آمریکا در ناحیه کلمبیا گفت: این دو مورد نشان می‌دهد که نه تنها می‌توانیم توانایی سپاه پاسداران در تأمین مالی عملیات‌هایش از طریق فروش نفت را مختل کنیم، بلکه می‌توانیم توانایی آنها را در استفاده از درآمدهای حاصل از این فروش و تسلیح تروریست‌های نیابتی و صدور تروریسم به خارج از کشور عقیم کنیم»...

وی افزود: با توجه به تخصص و اختیارات قانونی ویژه ما، دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه کلمبیا به‌طور منحصر به‌فردی برای حمایت از شرکای مجری قانون خود در چنین موارد تروریستی قرار دارد. ما عمیقاً به این مأموریت متعهد هستیم. (سایت وزارت دادگستری آمریکا ۱۶آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a5bc9e8-d558-4eec-a8b4-78d83feb989f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات