728 x 90

مصاحبه فاکس نیوز با مایک پمپئو درباره نفوذ رژیم ایران در دولت بایدن

مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا روز یکشنبه ۲۸ آبان در مصاحبه‌یی با فاکس نیوز درباره نفوذ رژیم ایران در دولت بایدن گفت: بیشترین تعجب من از این است که دولت او را برکنار نکرده است و او در سازمانی کار می‌کند که کنترل نیروهای ویژه ما را در سراسر جهان آن هم در بحبوحه جنگی مهم در دست دارد.

فاکس نیوز: چندین رسانه از جمله سمافورد و نیویورک پست و غیره بر روی برخی از نفرات مشخص در دولت بایدن متمرکز بوده و می‌گویند که افرادی در این دولت هستند که یا سمپات رهبری رژیم ایران بوده‌اند یا افرادی بودند که عملاً برای اهداف خامنه‌ای لابی می‌کردند. یکی از آنها در پنتاگون کار می‌کند. دهها سناتور نامه‌یی به کاخ‌سفید نوشته و گفته‌اند که اجازه امنیتی او باید تعلیق شود و ما هیچ سندی مبنی بر تعلیق آن ندیده‌ایم. این هفته نشریه فدرالیست نوشت: هیچ کشور جدی نباید اجازه دهد که حامیان تروریستها در اداره دولت آنها شرکت داشته باشد. آیا شما از این اتهامات به مانند بسیاری از ما آمریکاییان معمولی متعجب شده اید؟
مایک پمپئو: بیشترین تعجب من از این است که دولت او را برکنار نکرده است و او در سازمانی کار می‌کند که کنترل نیروهای ویژه ما را در سراسر جهان آن هم در بحبوحه جنگی مهم در دست دارد.
این دولت همیشه موضعی نرم نسبت به جمهوری اسلامی داشته است ما آنرا در برجام با پرزیدنت اوباما دیدیم و آنرا اکنون در دهها حمله‌یی که علیه نیروهای آمریکا انجام شده دیده‌ایم که ما تقریباً هیچ کاری در قبال آن انجام ندادیم.
من در مورد دیدگاههای این زن [آرین طباطبایی] که همکار رابرت مالی نماینده ویژه امور ایران بوده که گفت اجازه امنیتی او تعلیق شده اطمینان ندارم.
به صراحت بگویم موضوع این نیست افرادی در این دولت پرت افتاده باشند بلکه سیاست‌های آنها عمیقاً با آنچه پرزیدنت بایدن تلاش داشته انجام دهد همخوانی دارد. من بسیار در مورد آنچه جمهوری اسلامی تلاش دارد انجام دهد نگرانم، نه فقط امروز در حمایت از حماس و حوثی‌ها و حزب‌الله لبنان، بلکه در مورد تلاشی که برای نفوذ دادن افراد از مرز جنوبی‌مان به کشورمان دارد و تهدیدی واقعی نسبت به کشورمان اعمال می‌کند نگرانم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d76c96c-b796-455e-a7f7-c3931337c5c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات