728 x 90

مصاحبه سیمای آزادی با سفیر رابرت جوزف دربارهٔ تحریم شخصیتهایی آمریکایی توسط دیکتاتوری آخوندی

سفیر رابرت جوزف
سفیر رابرت جوزف

سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزیر امور خارجهٔ آمریکا در مصاحبه‌ با سیمای آزادی دربارهٔ تحریم شخصیتهایی آمریکایی از جمله خودشان توسط دیکتاتوری آخوندی، قرار گرفتن در لیست رژیم را «نشان افتخار» دانستند.

از سفیر رابرت جوزف پرسیدیم به‌نظر شما چرا رژیم اسم شما و همکارانتان را در لیست تحریم‌ها قرار داده؟

سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزیر خارجهٔ آمریکا:

خوب اجازه بدهید ابتدا بگویم که تحریم شدن توسط صادر‌کننده تروریسم شماره یک جهان نشان افتخار است. هم‌چنین فکر می‌کنم که برای من و بقیه که در این فهرست رژیم ایران هستیم. این تأییدی است بر این‌که ما در کنار مردم ایران علیه این دیکتاتوری مذهبی ایستاده‌ایم. فکر می‌کنم که این دیکتاتوری بسیار آسیب پذیره اونها خیلی نگران هستند. نگران عدم مشروعیت و فقدان مشروعیتی که در نظر مردم خودشان دارند و هم‌چنین بایستی بگویم که این آرزوی مردم ایران هست که دنبال دمکراسی هستند دنبال حقوق‌بشر پایه‌یی هستند و این چیزی است که این رژیم از آنها منع کرده و انکار کرده. آنها از ما که در این فهرست ر‌ژیم هستیم به اعتقاد من در طرف درست و صحیح تاریخ قرار داریم. ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم و همین‌طور از اهدافی و آرزوهایی که مردم ایران دارند. و این به همین دلیل هست که این رژیم ما را انتخاب کرده که در واقع به‌زعم خودش ما را تحریم کند. این یک حرکت تبلیغاتی و دروغ‌پردازی بیش نیست. یک پروپاگاندا است.

در واقع یک حرکت بی‌معنی محسوب می‌شود از یک‌طرف ولی به‌رغم این بایستی بگویم در عین‌حال نشانه پیشرفت و گامی به جلو برای ماست.

 

سؤال دوم: وقتی خبر لیست‌گذاری مسخره رژیم را شنیدند چه احساسی داشتند؟

رابرت جوزف: خوب از یک‌طرف بایستی بگویم که خیلی مضحک و بی‌معنی بود، ولی از طرف دیگر کاملاً جدی است، چرا جدی، برای این‌که فکر می‌کنم این نشانه بسیار خوبی است و نشان مثبت و خوب، از این‌که چقدر این رژیم مستاصل است و تا کجا حاضر است پیش برود برای این‌که مردم خودش را از حقوقی که دارند منع کند و مانع آن باشد، حقوقی مانند آزادی بیان یا حقوق پایه‌یی حقوق‌بشر و همین‌طور تا چه حد حاضر است که انکار کند این چیزهایی را که ما به‌دنبال آن هستیم، یعنی آزادی دموکراسی و یک جدایی دین از دولت در ایران آینده، چقدر علیه اینهاست و می‌خواهد انکار کند.

 

سؤال سوم: سفیر رابرت جوزف در رابطه با تحریم شخصیتهای آمریکایی از هر دو حزب توسط رژیم آخوندی این‌طور گفت: خوب من فکر می‌کنم که حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران و حمایت از مردم ایران برای آزادی مردم بسیار دو حزبی محسوب می‌شود و فکر می‌کنم همین فهرست رژیم ایران این را به‌خوبی نمایش می‌دهد. ما در این لیست وزیر سابق آقای پمپئو را داریم. و همین‌طور سناتور توریسلی. دمکراتها و جمهوریخواه‌ها با هم جمع شدند و این فهرست را تشکیل دادند. برای مثال سناتور لیبرمن که یک سناتور سابق دمکرات هست و همین‌طور باید بگویم که چطور اینها در آمریکا گردهم آمدند و یک طیفی را از جمهوریخواه و از دمکرات تشکیل دادند. ولی من فکر می‌کنم که این هم همین‌طور نشان می‌دهد تعهد این افراد را تعهد ما را که در این فهرست هستند، می‌بینید افراد مختلفی هستند تعهد آنها را برای حمایت از پایان دادن به عمر این رژیم و جایگزینی آن با یک رژیمی با یک جمهوری دمکراتیکی و من فکر می‌کنم که مجاهدین خلق ایران یک چنین ظرفیتی را دارند و دنبال همین هستند بنابراین این هدف هست و در این رابطه باید بگویم که همه هدف ما همین است.

 

خیلی ممنون هستیم از سفیر رابرت جوزف که در این گفتگو با سیمای آزادی شرکت کردند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ede401f-4f4c-4d39-8251-123886a13bac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات