728 x 90

مصاحبه تلویزیون ماهواره‌یی «یمن» با مهدی عقبایی در مورد دخالت‌های رژیم ایران در منطقه

مهدی عقبایی
مهدی عقبایی

تلویزیون ماهواره‌یی «یمن» دوشنبه ۱۲دی مصاحبه‌یی با مهدی عقبایی عضو شورای ملی مقاومت در مورد دخالت‌های رژیم ایران د منطقه انجام داده است:

مجری: امروز درباره موضوع دخالت‌های رژیم ایران در یمن و نقش آن در منطقه و هم‌چنین در مورد درگیریها در منطقه و به‌طور مشخص در یمن بحث می‌کنیم. اقداماتی که رژیم ایران در یمن و در منطقه انجام می‌دهد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مهدی عقبایی: ... در واقع نقش آخوندها در منطقه و به‌ویژه در یمن و در رابطه با ملت برادر یمن نقشی مخرب است و برای مردم منطقه و تمام دنیا این چیز پوشیده‌ای نیست. هر کجا که آخوندها و نیروی نظامی‌شان که نیروی تروریستی قدس نامیده می‌شود، حضور پیدا می‌کنند، دست به‌قتل و کشتار زده و کشور را ویران می‌کنند. ما سوریه و عراق و کشور برادر یمن که پیش از این در رابطه با آن گفتید و هم‌چنین لبنان را پیش رو داریم و همین‌طور عراق که بیش از دیگران از این رژیم آسیب دیده است، چرا که اولین گام خمینی پس از به قدرت رسیدنش با سوار شدن بر موج انقلاب (هدف قرار دادن عراق) بود... .

 

مجری: این پروژه ایرانی به کجا ختم خواهد شد یعنی دقیقاً می‌خواهد به کجا برسد؟ منظورم این است که از منطقه چه می‌خواهد و تا کجا می‌خواهد پیش برود؟

مهدی عقبایی: اگر کمی به عقب برگردیم، درمی‌یابیم که رژیم آخوندی در زمان خمینی و اکنون که خامنه‌ای (رهبر آن است) به‌طور واقعی در داخل کشور مشروعیتی نداشته و ندارد و در داخل کشور هیچ پایگاه مردمی ندارد. خمینی چگونه به قدرت رسید؟ یک توده مردمی بر علیه ظلم و ستم در زمان شاه وجود داشت و مردم ایران در زمان شاه بر علیه رژیم ستمکار به خیابان‌ها آمدند و خمینی از نبودن رهبران واقعی انقلاب ایران در صحنه استفاده کرد و بر روی موج انقلاب سوار شد و در ایران به حکومت رسید...

 

مجری: بله پس از این‌که خمینی رهبری ایران را در دست گرفت. اما به‌طور خلاصه بگوئید که الآن تا کجا می‌خواهد این پروژه را در منطقه پیش ببرد؟

مهدی عقبائی: منظورم این بود که این رژیم از یک‌طرف سرکوب مردم ایران را شروع کرد و از طرف دیگر سیاست‌های تجاوزکارانه و دخالت‌هایش در منطقه را گسترش داده است همان‌طور که قبلاً اشاره کردم این سیاست‌هایش را از عراق شروع کرد و پس از عراق در دیگر کشورهای منطقه از جمله در کشور برادر یمن دخالت‌هایش را شروع کرد. چرا دست به این دخالت‌ها می‌زند؟ رژیم آخوندی وقتی نمی‌تواند هیچ موضوع و مشکلی را در داخل ایران حل و فصل کند و به خواسته‌های مردم جواب بدهد، بحران و مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد تا سرکوب مردم ایران را توجیه کند و...

 

مجری: بله برای این‌که خودش را از بحرانها بیرون بکشد... . نظر شما در رابطه با کسی که این شبه‌نظامیان حوثی را تربیت می‌کند چیست؟ آیا فکر می‌کنید که می‌توان این شبه‌نظامیان وابسته به رژیم را پرورش دهیم و آنها را در این یا آن جامعه به‌عنوان گروه و... ادغام کنیم؟

مهدی عقبایی: با شناختی که از رژیم آخوندی در ایران داریم، آنها تفاوت چندانی با مزدوران خودشان ندارند ما آنها را داعش و القاعده و غیره می‌نامیم چنین مزدورانی هرگز به جامعه خودشان و جامعه جهانی فکر نمی‌کنند و با مردم، چه مردم خودشان و چه مردم منطقه، هم‌سو نمی‌شوند. اینها وابستگان و مزدوران رژیم وحشی و سپاه پاسداران آن هستند. ما الآن همان‌طور که رژیم می‌گوید در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی هستیم. رژیم ایران به‌زعم خود می‌خواهد وضعیت بحرانی و نفرت اجتماعی و تمایل عمومی به سرنگونی رژیم که در داخل ایران با آن روبه‌رو است را بپوشاند. الآن صد و نه روز از قیام مردم ایران می‌گذرد یعنی بیش از سه ماه از قیام مردمی در داخل ایران می‌گذرد. مردم ایران از این رژیم چه می‌خواهند؟

 

مجری: بله مردم ایران خواهان رهایی از دست این رژیم هستند... .

مهدی عقبایی: این فقط مردم ایران نیستند که می‌خواهند از دست این رژیم خلاص شوند بلکه همه خلق‌های منطقه خواهان رهایی از دست این رژیم هستند.

 

مجری: در رابطه با این تمایل و استمرار مقاومت مشروع مردم ایران برعلیه رژیم در داخل ایران، آینده رژیم ایران را در منطقه و هم‌چنین در داخل ایران چگونه می‌بینید؟

مهدی عقبایی: بنظرم امروز برای دنیا و به‌خصوص برای برادرانمان در منطقه، هم چیز روشن شده است. و همه می‌دانند که این رژیم شایسته باقی ماندن در حکومت بر مردم ایران و همزیستی با منطقه نیست. بنا بر این مردم ایران با تمام توانشان برای سرنگونی این رژیم به خیابان‌ها آمده‌اند. و انشا‌الله آینده روشنی و با سرنگونی این رژیم و جایگزینی آن با یک رژیم دموکراتیک و سالم در چشم‌انداز است. مردم ایران به آزادی دست پیدا خواهند کرد و مردم منطقه نیز به صلح و آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز دست خواهند یافت.

مجری: با تشکر از شما آقای مهدی عقبایی عضو شورای ملی مقاومت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60267055-cf93-44c7-af2a-c68a68679b08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات