728 x 90

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین: علیه دیکتاتوری همه باید همراه هم بجنگیم

تیموفی میلووانف - مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، وزیر توسعة اقتصادی (۲۰۲۰)
تیموفی میلووانف - مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، وزیر توسعة اقتصادی (۲۰۲۰)

گزیده‌ای از سخنان آقای تیموفی میلووانف، مشاور رئیس‌جمهور این کشور در اجلاس بین‌المللی ماه رمضان:

خانم رئیس‌جمهور رجوی تشکر می‌کنم از این‌که این فرصت را به من دادید تا صحبت کنم. از همه شما تشکر می‌کنم که وقت گذاشتید و ما را دعوت کردید. بسیار از وقتی که شما گذاشته‌اید قدردانی می‌کنم.

فکر می‌کردم که در این سخنرانی چه بگویم. فکر می‌کنم رابطه‌ای وجود دارد که من فراموش می‌کردم. من به‌عنوان یک اوکراینی از این‌که به اندازه کافی به کشورهای دیگر و به استمدادطلبی آنها فکر نکرده‌ام.

فکر می‌کنم تشخیص نمی‌دادم تنها زمانی می‌شود با ظلم جنگید که تمام کشورهای جهان و تمام مردم این کشورها با یکدیگر متحد باشند و همراه با هم بجنگند. متأسفانه این عدم فهم از طریق تجربه ‍ به‌دست آمد. تا زمانی که ما بمباران شدیم. تا زمانی که ما در کی‌یف بودیم و بمبارانها شروع شد. تا زمانی که ما دیدیم خانواده‌های ما و دوستانمان اعدام و قتل‌عام شدند. تا آن زمان واقعاً نمی‌توانستم دادخواهی دیگر کشورها و ملتها را درک کنم و فکر می‌کنم که این درسی است برای همه ما در اوکراین که هیچ مرزی نیست و دیکتاتوری و رفتارهای غیرانسانی برای همه خطرناک است و ما همه باید همراه با هم بجنگیم تا آن را متوقف کنیم.

اگر من از این وضعیت خارج شوم - و زمانی از این وضعیت خارج خواهم شد که قادر باشم به دیگران کمک کنم- تلاش خواهم کرد چیزی بیشتر از تمرکز به روی اوکراین انجام دهم.

اکنون می‌توانم خودم را به مبارزه شما ربط بدهم. به مبارزه دیگر ملتها ربط بدهم. به آنچه برای مردم سوریه اتفاق افتاد، برای مردم گرجستان و مولداوی و افغانستان و همه جای دنیا. فکر می‌کنم این باید متوقف شود. این یک بیماری است و این بیماری باید متوقف شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2708b8af-e0df-41fd-a544-279cffd10b9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات