728 x 90

مسمومیت دانش‌آموزان دختر در ۱۰استان و ۵۸مدرسه/ اردبیل: ۴۰۰مسموم در ۱۱مدرسه

مسمومیت دختران دانش‌آموز دختر
مسمومیت دختران دانش‌آموز دختر

بدنبال مسمومیت سریالی و ادامه دار مسمومیت دختران دانش آموز که روز گذشته در شهرهای تهران، کرج، اردبیل و کرمانشاه ادامه داشت. رسانه‌های بین‌المللی رژیم ایران را به‌عنوان مسئول مسمومیتها معرفی کردند.

همایون سامه‌یح‌نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند با ناچیز جلوه دادن مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر گفت: «هدف افرادی که پشت ماجرای مسمومیت‌ها هستند، ایجاد رعب و وحشت است.» او از والدین خواست تا مانع ورود دانش‌آموزان به مدرسه‌ها نشوند و افزود: «تعداد افرادی که بیش از یک روز بستری شدند درصد بسیار پایینی بودند و در نهایت هیچ‌گونه مرگی در بین دانش‌آموزان نبوده است به همین دلیل توصیه من این است که اگر چنین اتفاقی خدایی نکرده افتاد، ایجاد آرامش در محیط و در دانش‌آموزان توسط خود آموزش و پرورش و سیستم اورژانس بسیار مهم و مؤثر است.» 

جواد امام مهره حکومتی نوشت: ‏ادامه یافتن ‎بحران مسمومیت سریالی ‎دانش آموزان مدارس دخترانه در کشور که باعث نگرانی بیش از حداقل شش میلیون خانوار شده و ‎امنیت اجتماعی را زیر سؤال برده، از طرف سیستمی که همواره ادعای برقراری امنیت، دست بالا، تسلط اطلاعاتی و نفوذ در دستگاههای امنیتی دنیا را داشته جای بسی تعجب است!

بدنبال حمله وحشیانه پاسدار لمپنهای خامنه‌ای به مادر یکی از دانش آموزان در تهران در شبکه‌های اجتماعی و حتی خودیهای رژیم موجی از نفرت و انزجار را به همراه داشت، قضاییه جلادان و وزیر کشور رئیسی جلاد حکم به پیگیری این موضوع کرد. 

سازمان قضایی نیروهای مسلح رژیم دستور بررسی ویژه و سریع تصاویر منتشر شده از برخورد نامناسب با یک شهروند خانم در برابر مدرسه‌ای در تهران را صادر کرد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: به دنبال انتشار تصاویری از برخورد نامناسب با زنی در مقابل یک مدرسه در تهران و اعلام پلیس برای رسیدگی به این موضوع، پیگیری‌ها حاکی از شناسایی و بازداشت چند نفر در این رابطه است.

روزنامه حکومتی فرهیختگان ۱۱اسفند «وابسته به ولایتی مشاور خامنه‌ای» برای سفیدسازی نظام نوشت: با توجه به اینکه چهره این مرد و کار غیر قابل توجیه‌ش مشخص است، لطفا با او در هر مقام و لباسی برخورد کنید. اگر او یک نیروی رسمی است باید هزینه این کار تاسف برانگیز را بدهد و اگر هیچ ربطی به دستگاه‌های مسئول ندارد به خاطر رعب و وحشتی که ایجاد کرده و برخورد فیزیکی با آن خانم، باید مجازات شود. در هر دو صورت اعتماد عمومی آسیب نخواهد دید.

در این میان پاسدار شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان با حمله به عباس عبدی نوشت: پشت سر هم توئیت می‌زند و یادداشت می‌نویسد که مسمومیت دانش‌آموزان را به جمهوری اسلامی نسبت دهد.

روزنامه پاسدار شریعتمداری در واکنش به موضع‌گیریهای عباس عبدی درباره مسمومیت‌های دانش‌آموزان نوشت:

یکی از مدعیان اصلاحات که سابقه محکومیت به جرم نظر‌سازی برای مؤسسه گالوپ آمریکا و تقدیر و تحسین از دستگاه قضایی اسراییل و عذرخواهی از جاسوس آمریکا را در کارنامه خود دارد، پشت سر هم توئیت می‌زند و یادداشت می‌نویسد که اقدام جنایتکارانه مسمومیت دانش‌آموزان را به جمهوری اسلامی نسبت بدهد!

 

مسموم شدن بیش از ۴۰۰دانش آموز در ۱۱مدرسه اردبیل

علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عصر چهارشنبه ۱۰ اسفند در مصاحبه با «رادیو اردبیل» وابسته به صداوسیمای رژیم ضمن اعلام این خبر، گفته است از مجموع ۴۰۰دانش‌آموز دختری که در ۱۱مدرسه با علائم مسمومیت در مراکز درمانی بستری شدند ۳۰۲نفر از آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند.

نزدیک به  ۱۰۰دانش‌آموز دختر با علایم مسمومیت شدیدتر، هنوز بستری هستند. 

سایت دیدبان حکومتی نوشت: پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) تعدادی از دانش‌آموزان مدارس دخترانه دین و دانش، عفاف، معراج، خلبان ذاکر، دادمان، بهاران، سماء و تعدادی دیگر از مدارس اردبیل دچار مسمومیت با علائم تهوع و استفراغ شده بودند.

 

روزنامه اعتماد آنلاین حکومتی روز ۱۰اسفند در گزارشی اختصاصی درباره مسمومیت زنجیره‌یی دانش‌آموزان در شهرها و استانهای مختلف با عنوان «مسمومیت دانش‌آموزان در کدام استانها و چند مدرسه رخ داده است؟» نوشت: «با بررسی خبرهای موجود در خبرگزاریهای رسمی به دست آورده، حکایت از درگیر شدن ۱۰استان با این موضوع دارد و در مجموع ۵۸ مدرسه مورد هدف حمله کنندگان قرار گرفته است».
اعتمادآنلاین نوشت:
بیش از سه ماه است که مسمومیت‌های عجیب‌وغریبی در مدارس راه افتاده است. مسموم‌کنندگان مشخص نیست چه گروه یا دسته‌ای هستند. اما آنچه مشخص است این مسمومیتها بیشتر دختران دانش‌آموز را هدف قرار داده است. پس از مدتها سکوت، نهایتاً وزارت بهداشت «عمدی» بودن آنها را تأیید کرد و برخی نمایندگان از بکار بردن گاز N۲ برای مسموم کردن دانش‌آموزان خبر دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، از سوی دیگر یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اعلام کرد که ۹۰۰دانش‌آموز در مدت بیش از ۳ماه، دچار مسمومیت شده‌اند. از تعداد شهرهای درگیر با این موضوع آمار دقیقی اعلام نشده است. روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس در تذکر خود تأکید کرد که ۱۵شهر درگیر با این تهاجم بیولوژیکی هستند. اما ساعتی بعد قالیباف رئیس مجلس از او انتقاد کرد و گفت که تعداد شهرهای درگیر ۱۵عدد نیست و دو شهر هستند؛ در واکنش به سخنان قالیباف، نماینده مذکور ۱۵شهر را پس گرفت اما گفت آمار شهرهای درگیر بیش از ۲عدد است.

تا ساعت انتشار این جدول یعنی ۱۸ و ۴۰دقیقه دهم اسفند ۱۴۰۱ با توجه به روند افزایشی این اقدامات در روزهای گذشته، احتمال دارد که این آمار در روزهای آتی بالا برود.

جدول اعتماد آنلاین در مورد تعداد استانها و مدارس درگیر مسمومیت دانش آموزان

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7242df5a-b8ea-4f87-b5d5-ef609b8ed34c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات