728 x 90

مردانی متخصص بیماریهای عفونی: اگر عدد اعلام شده را ضرب در ۱۰ بکنیم، تا ۴۰۰هزار شاید ما موارد جدید داشتیم

کرونا در ایران
کرونا در ایران

دکتر مسعود مردانی متخصص بیماریهای عفونی روز ۱۸بهمن در برنامه‌یی در تلویزیون شبکه خبر رژیم در رابطه با تعداد واقعی بیماران مبتلا به اُمیکرون گفت: اگر امروز ما دیدیم که ۱۹۳۹۸بیمار جدید داشتیم این فکر نکنید فقط اینها بیمار جدید ما هست، اگر بخواهیم ما رقم واقعی بیمارهای جدید را داشته باشیم این رقم را باید اگر خیلی خوش‌بین باشیم ضرب در ۵ باید بکنیم. اگر بخواهیم یک کمی با ولنگ و وازی صحبت کنیم باید ضرب در ۱۰ بکنیم. این را یعنی یک چیزی نزدیک حداقل ما ۲۰۰ - ۳۰۰هزار تا ۴۰۰هزار شاید ما مثلا موارد جدید داشتیم و این نشان می‌دهد تعدادی از اینها ممکن است بیمارستان بروند تعدادیشون ممکن است به آی.سی.یو بکشند یک دفعه دیدید که آمار مرگ و میر ما از دو رقمی به سه رقمی افزایش پیدا کرده. 

مردانی افزود: وقتی فراگیری زیادتر است موارد ابتلاء بیشتر میشه، نکته دیگه هم که وجود داره الآن ۲۰درصد موارد بستری ما را تو ایران همین آماری است که تو کمیته کشوری هم ارائه شد که در واقع کودکان تشکیل می‌دهد. الآن کودکان آسیب پذیرتر از بزرگسالان هستند. بعد نکته دیگه‌ای که وجود دارد ما واقعاً ما به اندازه آی.سی.یو بزرگ سالی که در کشور داریم پدیاتک آی سی یو، ای سی یو مختص گروه اطفال نداریم، یعنی تعداد کمتری داریم به‌خاطر این ما احساس می‌کنیم مردم خیلی باید هوشیار باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07c0cf38-5348-4247-b77b-38fbb9be7217"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات