728 x 90

مراکش: رژیم ایران با ارسال پهپاد به جدایی‌طلبان پولیساریو، کشور و منطقه را ناامن می‌کنند

عمر هلال، سفیر مراکش در سازمان ملل متحد
عمر هلال، سفیر مراکش در سازمان ملل متحد

عمر هلال، سفیر مراکش در سازمان ملل متحد جمعه ۶آبان، رژیم ایران را متهم کرد که به جدایی‌طلبان پولیساریو پهپادهایی ساخت خود را ارسال می‌کند و آن را یک تحول خطرناک توصیف کرد.
وی طی سخنان خود در سازمان ملل گفت: «ایران و حزب‌الله امروز در منطقه تندوف و شمال آفریقا حضور دارند و در حال آموزش پیکارجویان پولیساریو و تسلیح آنها از طریق محموله‌های پهپادی هستند».
عمر هلال پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد صحرا طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک اظهار داشت: «این یک تحول بسیار خطرناک است و امیدوارم همه جهان متوجه شوند که ایران پس از این‌که ثبات سوریه، یمن، عراق و لبنان را تضعیف کرد، اکنون در حال بی‌ثبات کردن منطقه ما است. تنها مراکش نیست، بلکه همه کشورهای منطقه به این موضوع توجه دارند».
وی ارسال پهپادهای رژیم ایران به جدای طلبان پولیسارو را «تغییر ژئوپلیتیک» و نقطه‌عطف جدیدی در سطح نظامی عنوان کرد و گفت: «مراکش قاطعانه به این مسأله پاسخ خواهد داد و با عواقب آن از طریق فرماندهان نظامی کشور مقابله خواهد کرد».
وی افزود: «پهپادهایی که به پایگاههای پولیساریو فرستاده شده ساخت ایران بوده و هزینه هر یک از آنها بین بیست تا بیست و دو هزار دلار آمریکا است».


پیش از این وزیر خارجه مراکش گفته بود «مراکش از مداخله ایران در امور داخلی خود آسیب دیده است».
وزیر خارجه مراکش که کشورش به همین دلیل روابط دیپلماتیک خود با رژیم ایران را از سال۲۰۱۸ قطع کرده اظهار داشت: «ایران در غرب آفریقا نیز بسیار فعال است و حضور خود را از طریق نیروهای حزب‌الله تقویت می‌کند اما ما نسب به این تهدیدها علیه امنیت ملی کشور و ملت‌مان هوشیار هستیم». (العربیه ۶آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f8a98c1-d8ab-4602-85cc-9a644ce6480c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات