728 x 90

مراسم نماز و مناسک ویژه عید سعید قربان در مکه مکرمه توسط زائران خانه خدا برگزار شد

مراسم حج
مراسم حج

زائران خانه خدا پس از ادای نماز صبح وارد منا شدند و با رمی جمرات و قربانی کردن، آخرین مراحل مناسک حج را به‌جا آوردند. زائران سپس به مکه مکرمه بازگشتند و نماز عید قربان را ادا نمودند. مراسم حج پس از طواف خانه کعبه و سعی بین صفا و مروه پایان یافت. همزمان مسلمانان دیگر کشورهای جهان نیز مراسم نماز عید قربان را برگزار نمودند.

 

آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۲۷خرداد در گزارشی از مراسم پایانی حج و مراسم عید قربان در کشورهای مسلمان نوشت: در حالی که مسلمانان عید قربان را جشن می‌گیرند، زائران مراسم پایانی حج را آغاز می‌کنند.
انبوه زائران روز یکشنبه زیر گرمای شدید تابستان، سنگسار نمادین شیطان را در عربستان آغاز کردند. این آیین، روزهای پایانی حج و آغاز جشنهای عید قربان برای مسلمانان سراسر جهان است.
از آنجایی که دمای هوا در ظهر افزایش یافت، افراد بیشتری به کمک پزشکی نیاز داشتند. به‌گفته مقامات هواشناسی عربستان، گرما در مکه به ۴۷درجه سانتیگراد (۱۱۶.۶ فارنهایت) و در منا به ۴۶درجه سانتیگراد (۱۱۴.۸ درجه فارنهایت) رسیده است.
با وجود گرمای خفه کننده، بسیاری از زائران از این‌که توانستند زیارت خود را به پایان برسانند ابراز خوشحالی کردند.
توفیق بن فوزان الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان در یک نشست خبری گفت که بیش از ۱.۸۳میلیون مسلمان در سال ۲۰۲۴ حج را انجام دادند که اندکی کمتر از ارقام سال گذشته است که ۱.۸۴میلیون نفر در آن مناسک حضور داشتند.
حج امسال در پس زمینه جنگ ویرانگر اسراییل و حماس برگزار شد که خاورمیانه را به آستانه یک درگیری منطقه‌یی کشانده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fa97c6e-06c0-4bb9-816d-8e8871d401bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات