728 x 90

مراسم سالگرد شهادت جوان شورشی ایمان سبزیکار در جونقان با شرکت گسترده مردم

مراسم سالگرد شهادت جوان شورشی ایمان سبزیکار در جونقان
مراسم سالگرد شهادت جوان شورشی ایمان سبزیکار در جونقان

امروز پنجشنبه ۲۹تیر مراسم اولین سالگرد شهادت جوان شورشی ایمان سبزیکار در جونقان با شرکت گسترده مردم برگزار شد.

قضاییه جلادان در شیراز برای ایجاد جو رعب و وحشت و کنترل اوضاع ملتهب اجتماعی، زندانی سیاسی ایمان سبزیکار را در ملأعام در جنوب شیراز حلق‌آویز کرد. جوانان شورشی شیراز در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ پس از مزاحمت رذیلانهٔ پاسگاه بیدزرد برای دو جوان، به مقابله با آن برخاستند. در جریان درگیریها، پاسدار سرهنگ انتظامی، علی‌اکبر رنجبر جانشین پاسگاه که به مردم حمله‌ور شده بود، به هلاکت رسید.

به‌دنبال این درگیری جوان شورشی ایمان سبزیکار توسط وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی دستگیر و پس از شکنجه‌های وحشیانه که به شکستن استخوانهای دست و پا و فک و خرد شدن دندانهای او منجر شد، به تلافی قتل پاسدار سرهنگ رنجبر به اعدام محکوم کردند.

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) به‌نقل از آخوند جنایتکار موسوی رئیس کل دادگستری فارس در مورد اعدام ایمان سبزیکار به اتهام قتل سرهنگ انتظامی نوشت در تاریخ اول مرداد ۱۴۰۱: «رسیدگی سریع به پرونده در دستور کار قرار گرفت و رأی اولیه مبنی بر قصاص صادر شد. با فراهم شدن مقدمات اجرای مجازات، رأس ساعت ۵ و ۴۰دقیقه صبح در محل وقوع به اجرا درآمد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d55d1350-8d8e-435c-b819-5c1462fe1091"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات