728 x 90

مراسم حکومتی تحلیف رئیس‌جمهور جدید رژیم، سخنان نفرت‌انگیز پزشکیان با درود به خمینی، قاسم سلیمانی و رئیسی

مراسم حکومتی تحلیف رئیس‌جمهور جدید رژیم در مجلس ارتجاع
مراسم حکومتی تحلیف رئیس‌جمهور جدید رژیم در مجلس ارتجاع

مراسم حکومتی تحلیف رئیس‌جمهور جدید رژیم در مجلس ارتجاع

سخنان نفرت‌انگیز پزشکیان با درود به خمینی، قاسم سلیمانی و رئیسی

با تأکید بر پیگیری سیاست‌های ابلاغ شده توسط خامنه‌ای

 

پزشکیان

دولت چهاردهم دولت وفاق ملی است

و محور همگرایی و التزام به قانون اساسی

سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری خواهد بود

 

قانون اساسی میثاق ملی ماست

سند چشم‌انداز آینده ما را ترسیم می‌کند

سیاست‌های کلی روش توافق ما به چشم‌انداز را مشخص می‌کند

 

پاسدار چماقدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع

تصمیمات رئیس‌جمهور محترم مبنی بر سیاست‌های رهبر معظم و برنامه هفتم

بهترین مبنای مشترک برای تفاهم و همکاری محسوب می‌شود

 

در صورت رعایت این اصول

از طرف دولت مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور

شاهد صدای واحد خواهیم بود

 

مراسم تحلیف پزشکیان در مجلس ارتجاع بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۹مرداد در مجلس ارتجاع با حضور سرکردگان نیروهای نیابتی رژیم در منطقه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا پاسدار قالیباف طی سخنانی گفت: حادثه تلخ و ناگهانی عروج شهادت گونه رئیس‌جمهور فقید شهید رئیسی و همراهان گرانقدرش بر چشم تحلیلگران عرصه جهانی آزمون مجدد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زد که دیدیم که با مدیریت هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب بار دیگر تبدیل به نماد ثبات و اقتدار نظامی سیاسی در ایران اسلامی شد.

هم‌چنین همگان دیدند که در فرصت زمانی بسیار کوتاه وفق قانون اساسی طی یک انتخابات کاملاً رقابتی و جدی رئیس‌جمهور کشور تعیین شد.

ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم و در این راستا تصریحات مکرر رئیس‌جمهور محترم مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی رعایت سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور بهترین مبنای مشترک برای تفاهم و همکاری محسوب می‌شود. در همین چارچوب مجلس خود را کنار دولت تعریف می‌کند و اطمینان داریم که در صورت رعایت این اصول از طرف دولت مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور شاهد صدای واحد ایران خواهیم بود امروز ما به استقرار یک دولت تراز مبنی بر عقلانیت انقلابی نیازمندیم دولتی که بتواند آرمانها را مبتنی بر واقعیتها دنبال کند و رفاه و امید و زندگی و عدالت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

باب گفتگو با سایرین را گشوده نگاه خواهیم داشت و در عین‌حال اجازه نخواهیم داد که عزت و منافع ملی کشورمان مورد خدشه قرار گیرد. در این میان همسایگان ما و کشورهایی که هنگام سختیها به ما کمک کرده‌اند در اولویت هستند. گسترش صلح و ثبات در منطقه دغدغه اصلی ما بوده و هست و همان‌طور که در سالهای گذشته با دیپلوماسی فعال و تقویت محور مقاومت برای این منظور همت گماشته‌ایم به این راه مقدس ادامه خواهیم داد. امروز نه تنها مسأله اول جهان بلکه مسأله اول انسانیت قضیه غزه است ماجرای غزه رویارویی محور شرافت در برابر محور جنایت است همه باید مشخص کنند در کدام...

قالیباف: همه باید مشخص کنند در کدام سمت تاریخ قرار گرفته‌اند جمهوری اسلامی ایران هم‌چون گذشته مقابل باند جنایت و در کنار محور شرافت و انسانیت قرار خواهد داشت متأسفانه تنش زایی و تروریسم دولتی و جنایت علیه بشریت در سرزمینهای فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس در نهایت بی‌رحمی در حال انجام است تاریخ در حساس‌ترین زمان خود در دفاع از مظلوم صلح و انسانیت به سر می‌برد امروز حمایت آمریکا و دخالت‌های ناصواب قدرتهای غربی مانع اصلی حل مسأله فلسطین است که باید با واکنش همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه روبه‌رو شود.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

پزشکیان: «من به‌عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیتهایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم.

در حراست از مرز‌ها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام قدرتی را که ملت به‌عنوان امانتی مقدس به من سپرده است هم‌چون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم».

قالیباف: نسخه سند را امضا بفرمایید.

قالیباف: مجدد صلواتی ختم بفرمایید

 

پزشکیان: با سلام و ادب به مردم بزرگ ایران نمایندگان محترم سران و نمایندگان کشورهای دوست ایران در سراسر جهان و با درود به روان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران شهدای گران‌قدر به‌ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای دولت شهید باهنر شهید رجایی و شهید رئیسی.

با لطف پروردگار مهربان تدبیر رهبری معظم انقلاب و رأی هوشمندانه مردم انتخاب دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری فرصتی نو برای ایران و جهان گشود. فرصت وقوف به شرایط خطیر کشور و دشواریهای زندگی مردم فرصت شنیدن صدای همه آحاد ملت و خواست آنها برای تحول و تغییر فرصت اصلاح رویکردها و رویه‌های ناکارآمد در حکمرانی فرصت خلق امید و وفاق برای عبور از تنگناها و بحرانهای پیچیده پیش رو و فرصت اصلاح برخوردهای ناپسند قدرتمندان جهان با مردم دلاور ایران، فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همراهی و همکاری ملی در درون حکومت میان حکومت و جامعه و درون جامعه است.

دولتی که با رأی اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی عهده‌دار مسئولیت اجرایی خواهد بود دولت رفاه ملی است.

محور هم‌گرایی التزام به قانون اساسی، سند و چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری خواهد بود.

قانون اساسی میثاق ملی ما است، سند چشم‌انداز آینده مشترک ما را تصویر می‌کند و سیاست‌های کلی روش مورد توافق ما برای رسیدن به چشم‌انداز را مشخص می‌نمایند.

متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن، تأثیرگذار بر همگرایی اسلامی و منطقه‌یی بر اساس تعالیم اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی رضوان الله تعالی علیه. دارای تعامل سازنده و مؤثر با جهان بر اصول عزت حکمت و مصلحت، انتخابات چهارده هم نشان داد که مردم ما تنها خواهان دستیابی به همین اهداف هستند.

مگر خواست مردم برای عدالت رفع تبعیض تأمین زندگی عادلانه و شرافتمندانه و پیشرفت، صلح و آرامش به‌دور از نگرانی، تحقیر و مداخله‌های فراقانونی چیزی جز حق مصرح ملت در فصل سوم قانون اساسی و ویژگی‌های مندرج در سند چشم‌انداز است، پس اختلاف ما بر سر چیست، مگر نشانه ولایتمداری و التزام عملی به قانون اساسی جز کوشش مشترک برای احترام به این خواسته‌های ملت است. وفاق ملی یعنی دست‌برداشتن از اختلافاتی که جز بر پایه نفسانیت شکل نگرفته و دست در دست هم نهادن برای دستیابی به این چشم‌انداز. مگر مردم ما در این انتخابات چیزی جز این خواستند.

باید به عزت، کرامت و حرمت انسان به‌ویژه نسل جوان و زنان و دخترانی که از نادیده گرفته شدن و تحقیر و تحمیل آزرده‌اند بازگردیم. ما در این مسیر پشتیبانی و یاری تمامی ارکان و نهادهای حاکمیت به‌ویژه قوای محترم مقننه و قضاییه هستیم.

هم میهنان گرانقدر من به آینده امیدوارم، گرچه گزارشهای کارشناسی وضعیت امروز کشور را پیچیده و دشوار نشان می‌دهد و همه ما شاهدیم که زندگی و معیشت مردم با سختی‌های فراوانی مواجه است.

من به پشتوانه مردم با حمایت مقام معظم رهبری و با ایجاد اجماع میان همه ارکان و جناح‌های سیاسی کشور قاطعانه و شرافتمندانه از عزت و منافع ایران و از حقوق ملت در صحنه بین‌المللی پاسداری خواهم کرد.

اولویت سیاست خارجی دولت من، بهبود و تحکیم روابط با کشورهای همسایه است.

منطقه‌ای که اهمیت آن به دست کشورهای منطقه تأمین خواهد شد و بهانه حضور قدرتهای خارجی از آنها ستانده می‌شود.

برخی مدعیان حقوق‌بشر که تاریخی مملو از بیگانه‌ستیزی و نقش نقض حقوق مردم را دارند، نمی‌توانند خود را از مسلمانان که در تاریخ نماد مدارا و سردمدار علم پیشرفت بوده‌اند برتر بدانند. آنها که سلاحهای کودک‌کشان غزه را تأمین می‌کنند، نمی‌تواند به دیگران درس انسانیت و مدارا بدهند.

هیچ‌کس در دنیا نمی‌پذیرد هیچ‌کس در دنیا نمی‌پذیرد هیچکس در دنیا نمی‌پذیرد که رئیس رژیمی که در غزه با زنان و کودکان می‌جنگند و بر سر آنها بمب می‌ریزند مورد تشویق و حمایت قرار گیرد.

نمی‌توان نام خود را انسان گذاشت و در برابر این همه جنایت سکوت کرد. ما خواهان جهانی هستیم که در آن مردم سرافراز فلسطین از چنگ اشغال و ظلم و اسارت و مرزکشی رها شده باشند و رویاهای هیچ کودک فلسطینی، زیر آوارهای خانه پدری مدفون نماند. ما می‌توانیم. ما می‌توانیم با این... .

 

سردژخیم اژه‌ای در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور رژیم
امروز رئیس‌جمهور سوگند یاد می‌کند که پاسدار نظام و قانون اساسی باشد
و در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی از هیچ اقدامی دریغ نورزند


 

سردژخیم اژه‌ای ۹ مرداد ۱۴۰۳
یاد شهدای گران‌قدر و شهید بزرگوار و والا مقام سپهبد عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌چنین یاد شهدای خدمت رئیس‌جمهور شهیدمون آیت‌الله رئیسی و همراهانشان را گرامی می‌دارم
خدا را سپاسگزاریم در شرایطی که مردم ایران اسلامی در غم و اندوه از دست دادن رئیس‌جمهور محبوب خود بودند و بدخواهان و معاندین به فتنه‌گری خود می‌افزودند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در کمال آرامش و امنیت از رقابت و سلامت برگزار شد
این انتخاب در روز یکشنبه هفت پنج هزار و چهارصد و سه در مراسم رسمی توسط مقام معظم رهبری تنفیذ و رئیس‌جمهور به‌عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه جز در اموری که مربوط به رهبریست مستقیماً عهده‌دار شده‌اند و امروز رئیس‌ جمهور محترم
سوگند یاد می‌کنند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشند و در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزند مسئولیت خیلی سنگینه
همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب حفظه الله تعالی فرمودند قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fd4dbd7-91b2-49c8-bea1-cc19c2ee3f1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات